mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Äckelpäckel...

Kategori: Sämst just nu

OM jag hade tänkt ta det lite lätt med årets julstädningen är det nu ändrat!

Jajamensan!!!!

Här ska STORSTÄDAS!!!!



Hittade en äcklig typ i köket idag!!!
En DÖD äcklig typ...

Tyvärr kollade jag inte alltför ingående på vilken art äcklet tillhörde,
innan jag förpassade den till sällare jaktmarker!

Endera en fläskänger eller pälsänger var det iallafall!!



FY F-N!!!!!!!
Jag HATAR verkligen såna där kryp!!!

(jag vet att det inte beror på smuts, utan troligen på det gamla huset, men jag kommer inte kunna koppla av förren jag kollat igenom skåp, lådor, garderober, bakom spis osv osv...)

Kommentarer

  • Ingrid säger:

    Inget kul med objudna gäster, usch o blärk. Har en dotter som har fullständig panik för de mesta småkryp.

    2009-12-14 | 18:42:31
    Bloggadress: http://farmoringrids.blogg.se/
  • Helena säger:

    Usch vad läskigt.

    Ta det lungt med städningen nu så du är pigg på fredag när vi ska träffas över en balja latte och pepparkakor med mögelost.

    Kram vännen!

    2009-12-15 | 07:54:23
    Bloggadress: http://vildaella.blogg.se/
  • Hanna säger:

    Nämen fy. Jag brukar inte vara kräsen av mig då det gäller spindlar eller så men då det börjar komma in en massa kryp som KAN förstöra så får jag rysningar. Grannen upptäckte ett myrbo i sitt vardagsrumstak för något år sedan, så det var bara att riva ner taket och ta död på eländet.



    Annars får du komma till mig och städa också. För det behövs. Ler.

    2009-12-15 | 10:07:44
    Bloggadress: http://alskadenorrland.blogg.se/
  • Nilla säger:

    Ja fy sjutton för kryp, attans..att du måste storstäda då.

    Ser att du också har varit på luciatåg...mysigt. Ja du man har och göra med både gamla och unga. Men oftast är det ett "kärt besvär" Men ibland blir man lite trötter.

    Kram

    2009-12-15 | 16:07:53
    Bloggadress: http://nillasdagar.blogg.se/

Kommentera inlägget här: