mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Askungen

Kategori: Nonsens & Hovendroven




 
 
Askungen hade fyllt 75 år. Efter ett långt liv med prinsen,
som nu var död, satt hon ute på sin veranda en skön
sommardag med sin hankatt Bob.
 
Helt plötsligt uppenbarade sig hennes goda fe och
Askungen frågade:
 
- Min goda fe, vad gör du här efter alla år??
Den goda fen svarade:
- Askungen, du har levt ett perfekt liv sedan jag sist såg
dig. Är det någonting du önskar dig djupt inne i ditt hjärta?
 
Askungen blev något förvånad, men lycklig, och tänkte
efter....
 
Sedan sa hon:
- Jag önskar att jag var rikare än jag kunde förstå..!!
Vips, så var hennes guldstol förvandlad till renaste guld.
Bob, hennes trogna gamla katt, hoppade upp i hennes
knä, lite skräckslagen.
-Tack min snälla fe, sa Askungen.
 
Fen svarade:
- Den var väl det minsta jag kunde göra för dig.
- Vad vill du ha som din andra önskan, Askungen?
Askungen tittade ner på sin gamla, sköra kropp och sa:
- Jag önskar att jag var ung igen.
På en gång förvandlades hon till en ung skönhet och
hon kände hur vigören kom tillbaka.
 
Då sa den goda fen.
- Du får en önskan till, Askungen.
Askungen tittade på den förskrämda katten, och så sa
hon:
 
- Kan du förvandla min katt Bob till en ung, snygg man?
Så stob Bob där, den tjusigaste unge man som hon
någonsin hade sett. Han var så snygg att fåglarna i skyn
föll ned vid hans åsyn.
 
Den goda fen sa:
- Ha det så bra i ditt nya liv...!!
Så försvann hon som en blixt i ett blått elektrisk sken.
 
Under ett par minuter tittade Askungen och Bob
varandra djupt i ögonen. Askungen satt som förstummad
och beundrade denna urtjusiga karl.
 
Då gick Bob sakta fram till Askungen som satt i sin  gyllene
gungstol, och kramade henne med sina muskulösa starka
armar.
 
Han böjde sig och blåste lätt i hennes hår och viskade:
- Nu ångrar du allt att du kastrerade mig.....
 
 
   

Kommentarer


Kommentera inlägget här: