mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Bäst just nu...

Kategori: Bäst just nu

är att jag för egen del slipper oroa mig för de nya sjukskrivningsreglerna,
är jag trött och slut, har värkattacker och mår allmänt bläää,
har jag alltid möjlighet , nödvändigt, att ta såna här dagar!
(värk och trötthet känner jag väl alltid av, men ibland kommer det ATTACKER, lååånga sådana)

Så otroooligt skönt att jag fick min pension godkänd och klar i höst!
(jag vet; - egoistiskt, men jag lider verkligen med de som drabbas nu)!

Att inte ha hälsan, OCH dessutom behöva oroa sig över ersättningar, arbetsprövningar, kurser 
och kanske sökande av nytt jobb är ett rent helvete! 

Jag hoppas innerligen att regeringen inser hur folk har det,
och att de backar med det hårda regelverket!!





Efter en milt sagt slapp förmiddag, släpar mig upp med tunga steg, 
tar en kopp kaffe och en äggmacka för att förhoppningsvis kvickna till...



Gottigott!

Har dammsugning på programmet,
och bokning av tvättid.

I övrigt kommer det inte bli många knop gjorda!




Kommentarer

  • Hanna säger:

    Jag blir arg på hur det är upplagt av regeringen. Eftersom jag själv har mina sjukdomar, så har jag mina skov och blir borta från jobbet ibland. Nu har jag ett sådant skov och måste vara hemma en viss tid, kanske jobba halvtid ett tag efter det. Nu jobbar jag via Samhall men skulle inte kunna söka ett vanligt jobb. För vem vill ha mig och mina sjukdomar? Ingen. Jag tycker så synd om de som inte orkar jobba men måste nu söka. Usch.



    Nu glömmer vi det för ett tag och ser fram emot julen, se alla barnen som blir glada av alla julklappar. Få vara hos nära och kära.



    Kram tillbaka.

    2009-12-08 | 14:21:41
    Bloggadress: http://alskadenorrland.blogg.se/

Kommentera inlägget här: