mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Gott Nytt År!

Kategori: Funderingar


Önskar jag till er!




Nu är det alltså den dagen när man brukar sammanfatta året som gått,
och kanske också fundera lite över det som kommer...
(och det vet man så lite om, man kan planera och önska,
men inga garantier finns ju. Det vet vi iallafall..)

I min lilla "visdomsbok" jag fick av S för många år sedan
(hjälp, den rämnar snart, och har utgått, finns inte att köpa längre)
är dagens text;

"Idag är första dagen av resten av ditt liv
Du har färdats på en mycket lång väg för att nå fram till den punkt
där du befinner dig idag.
Du har tillryggalagt så många mil på en resa som innehållit så mycket,
sorg och lycka,
smärta och glädje,
nederlag och seger.
Lägg ifrån dig allt som känns som en börda,
överlämna allt annat till en makt större än du själv.
Det är dags för frid.
Det är dags för kärlek.
Det är dags för glädje.

Idag vet jag att det är jag själv som väljer.
Idag har jag all vilja...
all energi och all vägledning jag behöver
för att även i fortsättningen välja
fridens och glädjens väg" 

(ur Glädjestunder, vägen till lycka, dag för dag. Skriven av Ruth Fishel)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: