mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Barnfri helg

Kategori: Vardag

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                  



Överlycklig över en barnfri helg... men  hallååå?!

De åren borde väl vara över för min del, för lääänge sedan?!

Men faktum kvarstår, som 54-årig självbo ser jag nu fram emot en trevlig helg i sällskap av mig själv, sonen har rest hem till sig ett par dagar, och jag har återtagit min lägenhet!

Alla prylar är placerade på rätt ställe, det är rent och snyggt. Ingen disk. Jag vet vad som finns i kyl & frys. Stereon står inte på tomgång, telefonen kan nyttjas av mig när/om jag får lust. Toan är ledig när jag har behov...

Blir jag sugen att ta ett bad så kan jag med säkerhet ta det, precis när jag vill.. hur läänge jag vill..




Söndag kväll, när sonen dyker upp igen,  redo för en ny arbetsvecka, mambovecka, kommer jag med äkta glädje välkomna honom!!
 Men först ska jag njuta av tystnaden! Och lite Nisse Landgren, Bo Kaspers, Amy Winehouse osv.. På HÖG volym!!
(den musiken får jag ha för mig själv (ännu), medan Gasolin, ELO, Creedence och en mängd andra gamla favoriter nu snurrar oftare på sonens spelare än på min)!


Ska (förhoppningsvis) sova ut imorgon, äta frukost på balkongen, läsa morgontidningarna noga och länge, slappa runt "lite", och så småningom tillsammans med min mamma ta en biltur längs kusten, och så äta middag på någon mysig restaurang, gärna strömmingsflundror med pärstampa!
 


Önskar er en trevlig helg också, - på ert alldeles egna favoritsätt.


P.S På söndag ska jag träffa döttrar med familjer, så visst blir lite barn & barnbarnshelg också, och som sagt, söndag kväll är oordning återställd! Och det är helt OK!






Kommentarer


Kommentera inlägget här: