mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Matpengar...

Kategori: Familj

Nu har sonen bott hos mig i drygt en månad, nästan två månader kvar, vad vi vet nu, det kan ju bli längre...

Och det fungerar, - men nu är det snart dags för hans första lön, och läge att börja betala för mat här, det tycker vi båda två!

Eftersom han fortfarande har kvar sin lägenhet i Glada Staden har jag inga planer på att begära något för t ex boende, tv, telefon etc.
Det handlar om      ibland lite eller  några dosor    och en del

Ja, ni fatta va´?!

En 22-årig kille som grovarbetar, motionerar och styrkestränar äter en hel del...
Och min budget är ju begränsad, så hur i hela friden ska vi räkna ut en rimlig kostad för honom?!

Jag vill verkligen inte räkna på varje liten pryl! Han ska ju ha möjlighet att klara sina egna utgifter, inköp av kläder och kanske börja spara en slant...

Och han kommer inte tjäna storkovan precis (men mer än vad jag får ut iallafall kom jag precis på)!

Sååå trist att behöva tänka på ......


Kollat på Råd & Röns "Koll på pengarna", där verkar ca 2.500:-/mån vara ett förslag

Tar tacksamt emot goda råd!

Kommentarer

  • Sandra säger:

    Snuset får han väl ändå betala själv utöver matpengarna?! 2500 kr låter mkt för en person tycker jag.. jag och min sambo har 3000 kr i matkassa och då köper vi kattmat+sand, toapapper och städsaker etc för det och ofta blir det pengar över.. men det beror i och för sig på hur mycket han äter..

    2009-07-13 | 21:21:18
  • Mormormu säger:

    Sandra; Vad kul med första besöket/kommentaren! (nåja, ärligt talat fått ett par av Ejmis, men det är lite "fusk" eftersom det var hon som fick in mig på banan så att säga..



    Helt klart har du rätt om snuset, hädanefter ska det betalas av honom själv, eller varför inte sluta..?!



    Tur det är fler som tycker 2.500 låter mycket, trodde det var jag som snålade med matkontot.. får väl ta en stund och kolla upp vad jag brukat handla för per månad, innan jag fick hem sonen igen.. Men visst är det så att det går betydligt mer än dubbelt nu... Jag har nog skämt bort sladdisen med lite väl mycket av både service och goda menyer.. Hemska tanke!! Jag har fostrat en mansgris! ;-(

    2009-07-13 | 22:07:47
    Bloggadress: http://mormormu.blogg.se/

Kommentera inlägget här: