mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Mina bästa loppisfynd!

Kategori: Loppisfynd

Har gjort några riktigt rejäla klipp på loppisar senaste året!

I fjol var J och jag in en snabbis på en garageloppis. Vi gjorde båda några fina fynd. Det blev lite 50/60-tals prylar, jag fick bl a tag på ett orange brödskrin i plåt (kanske mer 70-tal förresten), tror jag gav 40:-.

Köpte även sex stycken svarta stolar, kopior av Sjuan för 10:-/st!


Och så det allra bästa, ett sideboard i teak (som jag googlat på och hittat info om...)  formgivet på 50-talet av Edward Kindt-Larsen, tillverkat på Seffle Möbelfabrik. Ett precis likadant såldes på auktion i Stockholm i fjol för 15.000, trots smärre skador. Jag gav 300:-!!!!! Och mitt skåp är helt felfrtt.. Det är lycka för mig!  (men får dåligt samvete när jag tänker säljaren, hon kan ju inte ha vetat vad det var för skåp)?!



Ett annat fynd var när jag hittade stolen Fanett, som tillverkades 1956 av spillvirke ifrån skidtillverkning på Edsbyverken. Sådana stolar hade vi hemma när jag var liten. Betalade 250:-/st, värde åtminstone det dubbla. 



Men det är ju inte det ekonomiska värdet som gör mig mest lycklig, - jag bara fullkomligt älskar skåpet och stolarna. Köpte ett Perstorpsbord på Blocket, matchar stolarna i mitt 50-tals kök! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: