mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Synden straffar sig själv

Kategori: Vardag

sägs det..
och det verkar vara sant.. sååååå sant...

I torsdags arbetade jag ideéllt på
kyrkans julauktion.


Trevligt, men ack ack vilket surr!



(och jag vann 1:a pris på ett av lotterierna!
En Skrållandocka med massor av kläder.
Det blev perfekt till barnbarnet E)


På fredag städade jag snabbt av lite,
och lagade till avocadopajen
som jag bjöd några vänner på.

På kvällen följdes vi åt på
julbord med show.




På lördagen var vi in till city för att lyssna på bl a
Sven Wolters tal och när han läste en vacker dikt.

Hela stenstaden tändes med vacker adventsbelysningen,
samtidigt som vi alla sjöng Stad I Ljus!
Otroligt häftigt!!!!





På söndagen hann vi ta en tur till Birsta innan mitt helgbesök åkte hem till Ö-vik.

En helmysig helg!!

I måndags var det tandläkarbesök (usch vad dyrt det blev)
och igår var jag först på labb för provtagning,
och sedan på öronmottagningen för fortsatt yrselutredning.



De e mycke nu... 

Och nu har det varit dags att betala för kalaset..
Värk, värk och värk..
Så nu ligger jag till sängs,
zappar på teven,
läser lite i en bok,
sover en stund emellanåt.

Inte så tokigt det heller...


Och snart är jag på benen igen!!

Kommentarer

  • ejmis säger:

    Såg att du var i Birsta och handlade också ;) ...var rädd om dig!!!

    2009-11-25 | 16:05:53
    Bloggadress: http://ejmis.blogg.se/
  • ingrid säger:

    En hektisk vecka med andra ord!! Jag tycker det är oerhört skönt med helg nu. Mycket både på jobb o hemma. Ha en go advent!

    2009-11-27 | 17:41:24
    Bloggadress: http://farmoringrids.blogg.se/

Kommentera inlägget här: