mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Biobesök

Kategori: Filmer



Jaja, jag vet jag sa att jag skulle släcka och sova.. men kom ju ihåg att jag inte gett veckans biobesök något betyg.. bäst att göra det nu, - innan jag hamnar i drömmarnas klor!

Var alltså och såg "Flickan Som Lekte Med Elden", och som väntat var den ruggigt bra!


Jag, som var den enda i mitt sällskap som hade läst Stieg Larssons Milleniumböcker ger den den en stark 4:a i betyg, de i gänget som inte läst böckerna ger filmen en klar 5:a.


Att mitt betyg blir något lägre än deras beror nog bara på att jag visste vad som skulle hända, vem som är ond, och vem som är god. (men jag lovar, jag sa inte ett pip till de andra om handlingen, inte ett pip!!!)

Dessutom tyckte jag böckerna var råare och... ja, bättre helt enkelt.
Det gått något år sedan jag sträckläste alla tre, och var avundsjuk på alla som hade läsnöjet framför sig...
Nu är jag avundsjuk på de som ännu inte sett filmen..


Nästa besök på Filmstaden får bli med barnbarnen, och en riktigt snäll, go och rolig barnfilm!





NU ska jag sova..

Kommentarer


Kommentera inlägget här: