mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Vilken härlig dag..

Kategori: Lycka!

jag haft idag!

Började med att tillsammans med min mamma,
dottern M och barnbarnen E & A
besöka kyrkan för
Gudstjänst och Ljusliturgi.
Efteråt bjöds på kaffe och smarrig smörgåstårta i Församlingshemmet.



Tog sedan en promenad till kyrkogården för att tända ljus
 i minneslunden och på familjens gravar.



(det var som ett lämmeltåg av folk som gick för att tända ljus, det vore häftigt se kyrkogården i kväll)

Helt spontant fick vi för oss att sammanstråla med resten av familjen
för ett knytkalas till middag.
Det blev bl a oxfilé, älgstek, köttbullar, rostas,
potatisgratäng, klyftpotatis, sallader och olika såser.. Mycket gott!!



Disken lämnades till dottern B... fräckt!?


Nu har sonen och jag "landat" hos mig,
han ser hockey på TV
och jag... ja, jag har fastnat vid datorn..



Kommentarer


Kommentera inlägget här: