mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Försäkringskassan...

Kategori: Hälsa vs Ohälsa




börjar varje år i april att "nya läkarintyg och ansökningar ska in snarast för att hinna bli klar i tid till första september".
Så har det varit varje år de senaste åtta åren, då jag blev sjuk. Även i år givetvis, och alla papper är sedan början av maj inlämnade. Inga problem!

Min handläggare hör av sig regelbundet och berättar hur det går och han gnor nog på, begär förtur i beslutskön osv.. Enligt honom är allt klart, jag ska få sjukersättning fram till ålderspensionen.
Men, - men och åter - men...

En tjänsteman ska signera beslutet, så att jag kan få min pengar, och så jag kan meddela min arbetsgivare vad de kan förvänta sig, "mormormu kommer förmodligen inte tillbaks till jobbet".

Var den tjänstemannen är vete katten. För nu är vi i mitten av september, inget skriftligt beslut, inga pengar.. Likadant vareviga år!

Imorgon ska jag ringa igen, de ska inte ha en chans att glömma bort mig!







Kommentarer

  • ejmis säger:

    Har en del kontakt med FK genom jobbet...det gäller att ligga i och tjata verkar det som =/

    2009-09-13 | 16:53:19
    Bloggadress: http://ejmis.blogg.se/
  • ingrid säger:

    Ja på deras håll är de minsann ute i tid men aldrig från vårt håll.. Har 25% sjersättning sen några år tidsbestämt till Feb 2011, vi får väl se vad som händer sen. Fast ett tag var det de som ville ge mig förtids o jag själv som kämpade för att kunna jobba så mkt som möjligt... Märkliga inrättningar..

    2009-09-13 | 18:39:24
    Bloggadress: http://farmoringrids.blogg.se/

Kommentera inlägget här: