mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Irriterande upptäckt

Kategori: Vardag

har jag gjort idag..
Min granne, som det inte är första gången jag nämner här..., lånade min stryk/ångmaskin, en fantastisk maskin för någon vecka sedan.. jag fick tillbaka den sent en kväll förra veckan.

Idag köpte jag nya gardiner till vardagsrummet, putsade fönster och tog glad i hågen fram min otroliga maskin för att stryka längderna...
Upptäcker då till min förskräckelse och ilska att hela tanken har en STOR spricka! Alltså, tanken måste ha tappats från t ex strykbrädan för att bli så skadat!
När grannen lämnde tillbaka maskinen kollade inte jag på den, utan ställde bara in den i skåpet..

Mycket dålig stil att inte berätta att den gått sönder!!!
Till saken hör att tjejen i fråga flyttade härifrån förra helgen, så ingen större idé att ställa henne "till svars".
Nej, det är bara att köpa ett nytt järn.. men den här gången får det bli ett vanligt ångstrykjärn p g a ekonomin.
Förbaskat också! Min kära ångstation är helt kaputt...
Jag lånar mer än gärna ut grejer, men börjar nu kanske tänka mig för ändå. Åtminstone om den bruden skulle dyka upp igen. (hon har tidigare lånat, och "lånat", dammsugaren, vin, pengar, mitt nätverk (olovandes, vilket gjorde att min dator fick frispel), sömntabletter (hade jag inga, så där fick hon nog vända sig till någon annan), osv osv.


  Så här såg min älskade ut, svindyr vid inköpet, men pålitlig och utförde sin uppgift till stor belåtenhet! Kommer att saknas av sin ägare! Snyft!!!! (men det är bara materiella bekymmer, ett I-lands problem! Jag kommer över det)!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: