mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Morgondagens uppgift

Kategori: Vardag


blir att, -  endera masa sig ner i tvättstugan och boka tid. Akut!
(det TRÅKIGASTE alternativet, men absolut det billigaste)





Alternativ 2 är att åka till Mammons tempel för en dags 

(ej sååå bra för ekonomin, men helt klart ett ROLIGARE alternativ)

Hur som helst, jag behöver RENA kläder! (så fort jag möter en viss liten bäbis kräks/dregglar hon på mormors kläder, vet inte hur hon lyckas! Jag är dessutom ganska bra på att spilla på mig själv...
Nu gapar iallafall lådor och garderober tomma, - men tvättkorgen är desto fullare...).

Kommentarer

  • Ingrid säger:

    Har ju alltid varit bortskämd med egen tvätt o tork så då behöver man ju inte planera så mycket. Jag håller tummarna för att du hann med både och. Lite shopping är aldrig fel... Själv spar jag mig lite ska upp till dottern i Stockholm igen om två veckor o då blir det säkert lite pengar som rullar.

    2009-09-27 | 12:56:44
    Bloggadress: http://farmoringrids.blogg.se/

Kommentera inlägget här: