mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Söndag

Kategori: Vänskap

Haft en helmysig söndag!

Eftersom dotter B, med familj, är i fjällen åkte mamma & jag hem till dem och pallade äpplen i  trädgården...
Mamma har nu kokat en massa äppelmos till hela familjen, själv föredrar jag att äta frukten naturell så att säga...Gottigott







Strax efter att jag kommit hem till mig igen kom så min vän S, det var väldans lääänge sedan vi träffades, så vi försökte hinna med att prata om allt som hänt och allt som kanske inte hänt sedan senast. Tror vi skulle kunna sitta och sladdra hur länge som helst! Hennes underbara Ludde var också med, härligt att få träffa och umgås med sån härlig vove!




   Äkta vänskap!!







  Eftersom S är inte äter kött föll middags valet på lax i hummersås, och till dessert blev det naturligtvis kladdiga chokladkakor...
(laxreceptet ska jag strax lägga ut, - tar endast några minuter att fixa till, och vansinnigt gott)




  Jag blev uppvaktad också! Fick DVD med Kay Pollaks "Att välja glädje", den föreläsningen var S och jag på i Härnösand för några år sedan, och hans böcker läser jag regelbundet. Men nu kan jag alltså även se föredraget igen! Härligt! Och tusen tack!!

S!! Hoppas det gick bra att köra hem!






 







Kommentarer

  • Camilliondollar Baby säger:

    2009-09-14 | 18:45:07
  • Camilliondollar Baby säger:

    Japp, jag kom åt fel tangenter där...



    Skulle säga var: Åh, va gott med hemgjord äppelmos och färska äpplen. Själv kan jag inte äta färska äpplen, pga allergi.



    Kram

    2009-09-14 | 18:46:38
    Bloggadress: http://blogglosacamilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här: