mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Dagens lilla middagstips...

Kategori: Mat & Dryck

liknar Cajsa Wargs metod, man tager vad man haver...

Och för min del blev det;

1 bit torsk (ryggfilé)
½ hackad chili
lite riven ingefära
skivad vitlök efter eget tycke och samvete
(själv hade jag kanske lite väl mycket tycke...)
1 dutt bambuskott (kan ersättas med andra grönsaker)
1 ditt vattenkastanj (kan ersättas eller uteslutas...)
1 skvätt matlagningsgrädde (kan ersättas med t ex cocosmjölk)

Tanken var att lägga allt i ett foliepaket och grilla,
istället lade jag allt i ugnssäker form,
på med lite flingsalt...
Och swiissch... in i ugnen tills torskbiten var vit och vacker!

Till detta serverades ugnsrostad färskpotatis...
Och vatten! Ganska mycket vatten!  ;-)

Gottigott, men starkt! Inget för veklingar...


Gör helst inte som jag gjorde, gnugga ögonen efter hackande av chilin...

Kommentarer

  • mammakero säger:

    Så blev det igår kväll, jag hittade lite stekta kantareller i en burk i kylen. Jag gjorde en varm macka av Polarbröds nya bröd - Glödhoppa (härligt namn tycker jag!) - mjukost, kantarellerna och ost. Till det skivade jag 2 tomater och gjorde en limeonett (lime och olivolja och flingsalt). Jättegott!

    2010-08-18 | 18:00:37
    Bloggadress: http://mammakero.blogg.se/

Kommentera inlägget här: