mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Glad i hågen...

Kategori: Sämst just nu

(nåja...) bubbade jag ner min välfyllda blå Ikeapåse till tvättstugan...

Och möttes av en ilsken granne!!!
(han bor i lägenheten ovanpå mig, inte min favorit kanske, men han hälsar alltid
vänligt, vilket är mer än vad man kan säga om hans fru, som tittar ner i marken...)

Han hade mage att påstå att jag hade suddat bort hans namn från tvättstugans
bokningslista, och skrivit dit mitt namn istället...

Hallååååå!?

Så desperat är jag då verkligen INTE!

Han hade bokat 10-13 och 13-16, sa han.
Jag hade bokat 13-16 och 16-19...
(ska man vara noga hade han vid det laget ändå förlorat sin tid, klockan var 12.30,
och han hade inte ens börjat tvätta.
Och har man inte påbörjat tvätten efter en timme är det liksom fritt fram...)
Inte nog med att han skrivit sitt namn på 13-16,
han hade dessutom suddat bort min 16-19 tid!

Va f*n!!
Skulle jag inte få tvätta alls jag?!

För han hade ju naturligtvis rätt, enligt honom...

Det hade ju underlättat om han förstod, och kunde tala, svenska,
(hoppas nu att ni inte tror jag är rasist, för det är jag INTE)!!!!
nu stod han mest och pekade med hela handen mot mig!

Och det, mina vänner, är något jag absolut inte tål!

Suck!

Orkade inte bråka, bar ner min tvätt men kan starta först vid 16-tiden.
Kollade på bokningslistan och beundrade hans namn ovanpå mitt eget...
Alltså stog mitt namn där först!


Aldrig hade jag då trott att jag skulle bli utsatt för de berömda tvättstugebråken!

UPDATE;
Nyss kom mannen
(när han tvättat klart...) och bad om förlåtelse!!
Självklart godtog jag ursäkten!

Kommentarer

  • Pernilla säger:

    Oj, vilket äventyr! Undrar om han är lika trevlig (otrevlig) i fortsättningen?

    /P

    2010-08-07 | 17:04:28
    Bloggadress: http://pernillaochpuma.blogg.se/
  • sweetmama säger:

    Tvättstugebråk är inte kul. Jag skaffade egen maskin efter att jag blivit av med massa kläder. Men nu har vi nytt system där man bokar med en magnetnyckel. Då slipper man misstagen du beskriver ovan och ingen kan gå in när man tvättar mer än den som har tvätt tid. Superbra!!!

    2010-08-07 | 18:03:26
    Bloggadress: http://sweetmama.blogg.se/
  • ejmis säger:

    Jag är glad över att slippa tvättstuga...där kan tydligen vad som helst hända. =/

    2010-08-08 | 11:08:04
    Bloggadress: http://ejmis.blogg.se/
  • Viola säger:

    Jaha det kan röra till sig även hos dig?

    Jag tycker han vann lite mark genom att be om ursäkt...Inte många klara det.



    Själv ska jag ta en tripp ner i lällaren och bättra på lukten på våra kläder. Sonen hotar att vända på kallingarna;-)

    (som om jag bryr mig) Men det är i morgon.=)



    Ha det gott ny underbara bloggvän! Kramen/ Viola

    2010-08-08 | 20:35:20
    Bloggadress: http://lillaviola.blogg.se/
  • mammakero säger:

    Tvättstugebråk, alltid händer det någonstans... Ganska fånigt att bråka om egentligen (och ändå gör man det). Du måste ha känt så, eftersom du överlät tiden åt honom utan strid. En vacker handling av dej, som blev till en fin avslutning på historian, eftersom han bad om ursäkt! Som Viola här ovan skrev, vann han lite förlorad respekt av det. Det är inte många som skulle be om ursäkt! Jag har aldrig träffat någon...

    2010-08-09 | 12:39:32
    Bloggadress: http://mammakero.blogg.se/
  • engelsson säger:

    Huuua så obehagligt..tvättstugan e ingen rolig plats o befinna sig på när det e konflikter på g..man känner sig aningen utsatt därnere-- Detta påminner mig om en argsint äldre herre som bodde i samma hus som jag för något år sedan.. Han o jag hamnade ordentligt på kant med varandra eftersom han hade en aning svårt att hålla reda på datum.. Han travade alltid ner på fel dag o det råkade vara på min tid flera månader i rad.. En ilsken herre som han var så bröt han helt sonika bort min låscylinder tömde maskinerna på min tvätt o satte igång o tvätta..harmset muttrande.. När jag sen kom ner så blev det genast bråk eftersom han inte alls ville lyssna på att han hade tagit fel på dag.. Oftast så lät jag honom domdera o väntade ut honom.. Allt kulminerade en dag då han åter brutit bort min cylinder o öst ut all tvätt på golvet..denna gången blev han dock så upprörd o uppjagad att han tappade byxorna..ja det e sant..brallorna föll ner till anklarna..o det blev tvääärtyst..oj så pinsamt han tyckte detta var...han rafsade upp byxorna o stultade ut o sen så tog han visst aldrig fel på tiden igen

    2010-08-10 | 23:25:23
    Bloggadress: http://engelsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här: