mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Måste absolut sluta...

Kategori: Sån är jag..

med dessa förbaskade listor...

Att-göra-listor som jag alltför ofta skriver,
på papper, eller i mitt huvud!

Hinner, eller orkar, ju oftast inte med allt som står
på listan, och då får jag flytta över göromålen till
nästa lista, och snart gör jag väl en lista över alla listor!
(för att inte snacka om listorna jag skrev när jag arbetade...)

Min dagsplan,
att putsa fönster och städa skåpen i köket sprack!
Vilken skräll!
Borde ju inte bli förvånad...

Jag orkade pusta fönstret och hänga upp ny gardin,
ett besök på Hemköp efter det, och lite kockande vid spisen
- så var orken slut, och stormvärken knackade på...

Snusmumriken kom hem idag ifrån Stockholm och Lilla My,
vi fick en trevlig pratstund på balkongen över en bit mat.


Ett skitdåligt foto över lilla matplatsen i mitt lilla kök...

Kommentarer

  • Åsa säger:

    Vilket härligt kök du har!! =)

    Fint med gamla saker!

    2010-08-02 | 20:24:47
    Bloggadress: http://secondtime.blogg.se/
  • ejmis säger:

    Jag gör också listor hela tiden...

    2010-08-02 | 20:52:46
    Bloggadress: http://ejmis.blogg.se/
  • Ragnvi säger:

    Hej på dig o tack för titten in till mig! Välkommen åter! Och jag återvänder gärna till dig o din mysiga blogg, men inte idag för nu ska vi strax iväg på en dagsutflykt....

    Kramen!

    Ragnvi

    2010-08-03 | 08:55:47
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • mammakero säger:

    Ett dåligt foto, men ett stilfullt och mysigt kök såg jag ändå! Förstår verkligen att du inte hann med allt som stod på din lista att göra igår, fast jag inte har en lika värkfylld kropp som du, tror jag inte att jag heller hade hunnit/velat göra allt detta städande på en dag...

    2010-08-03 | 11:22:45
    Bloggadress: http://mammakero.blogg.se/
  • systeryster säger:

    listor kan verkligen både vara till nytta och stress. Jag försöker prioritera vad som är så viktigt att det får stå på min lista för att inte bli så besviken över allt jag inte hinner/orkar/har lust med. Men tänk vad skönt att få stryka på listan, vara stolt och glad över det som är gjort. Jag städar och byter gardiner mycket mer sällan än vad du verkar göra. Var glad och stolt över att du har det rent och fint, men strunta i de ostädade hörnen. KRAM!

    2010-08-03 | 19:59:27

Kommentera inlägget här: