mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Vad var det jag sa...

Kategori: Vardag

hör jag eka i skallen...?!
(näbbgäddor! Är ni sååå duktiga själva då...?!)  ;-)
Jag har varit fullständigt knäpp senaste dagarna!
(jaja... knäppare än vanligt...)
Tagit av de sista resurserna...

Nu skymtar jag väggen där framme...

Idag blir det en förmiddagsfika hos min kusin B
och efter det åker I-M hem till Ö-vik.

Jag ska plocka lite vinbär med Systrarna Bus,
och efter det....?!
Ska jag lägga mig ner platt, och där ska jag ligga tills
jag fått tillbaka ork och förstånd  ;-) 

Men först blir det frukost bestående av värktabletter och kaffe...
Kanske inte det hälsosammaste, men jag har väl heller aldrig gett
sken av att vara någon Blossom eller Anna Skipper!?
Nää, just det!
Jag är bara en 55-åring som försöker inse min begränsning...

Tack för alla tips på vilken färg jag ska plocka fram här hemma,
lime och plommon blir det!!
100% av alla förslag bestod av just plommonlila!
Det förstnämda är det bara att ta fram ur skåp och lådor,
men plommon måste jag ut på jakt efter!
Känns som om bl a Indiska kan vara lösningen på det lilla problemet?!

En av mina "smygläsare", Lotta, "trädde" häromdagen fram!
Nu ska jag läsa ikapp mig på din fina blogg!


Bild från lördagskvällen i Mellanfjärden...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: