mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Bacillerna flyger...

Kategori: Vardag

och virvlar omkring i luften...

Har under halva tisdagen, och hela onsdagen suttit med sjuk
Liten Bus i knät...
(Stora Bus mår bra och tillbringar dagarna som vanligt på dagis)
Lilla Bus är förkyld, febrig och snuvig, (som så många andra i dessa tider).
Vi har egentligen haft det ganska mysigt vi två,
läst sagor, sett på film, vilat och sovit...
Många snorpussar har det blivit!

Snusmuriken har magsjuka, inne på 4:de dagen...
Han kom över till mig en stund igår kväll, såg blek och tagen ut,
men fick i sig lite mat, hoppas det innebär att han är på bättringsvägen!
SJälv trodde han att han skulle ta sig till jobbet idag...

Undrar om man själv ska klara av bacillattackerna?!

Baciller verkar även Bloglandia drabbats av,
jag skriver kommentarer, men ofta ofta misslyckas jag med att få dom "godkända".
Blogg.se funkar väl skapligt, men övriga har jag stora problem med!
Det går något bättre om jag inte skriver via Bloglovin, men problemfritt är det inte...

Så nu vet ni varför jag är så tystlåten...
Läser gör jag dock!

Kommentarer

  • Carina säger:

    Så otroligt glad för varje morgon jag vaknar frisk.

    Ett litete under egentligen med tanke på hur många är sjuka. I skolan är det både magsjukor och förkylningar som går runt runt hela tiden. Hoppas du klarar dig nu, tycker att du haft mer än nog redan! Kram Carina

    2010-12-16 | 07:30:49
    Bloggadress: http://skalet2001.blogg.se/
  • Erika säger:

    Bacillerna har en tendens att härja vid denna tiden, inte en bacill utan flera olika som far runt. Själv har jag klarat mig ifrån dom och jag vill verkligen inte bli liggande nu när det närmar sig jul. Hoppas du själv klara dig ifrån dem.



    I dag vräker snön ner här vilket det har gjort så länge jag varit vaken. Verkar som det ska hålla på hela dagen, och då blir det nog en hel del.



    Önskar dig allt gott denna dag!



    2010-12-16 | 10:50:18
    Bloggadress: http://mintidmittliv.bloggplatsen.se/
  • mammakero säger:

    Juletid är det bacillernas högtid oxå!

    Vi får hoppas att du klarar dej igenom denna tid. Jag har oxå lite problem med att få mina kommentarer godkända. Det har inte någon betydelse för mej om det går via bloglovin' eller ej. Det verkar vara ytterst sporadiskt hos mej...

    2010-12-16 | 11:15:37
    Bloggadress: http://mammakero.blogg.se/
  • Linda säger:

    Håller tummarna att du karar dig från alla bacilusker. speciellt dom som lägger sig på magen...

    2010-12-16 | 16:02:09
    Bloggadress: http://www.candygirl.nu
  • Marie-Louise säger:

    Jag hoppas att du klarar dig från bacillerna. Så här runt jul så virvlar verkligen bacillerna.

    2010-12-16 | 19:23:15
    Bloggadress: http://madredetres.blogg.se/
  • soffie säger:

    blä för magsjukan hoppas du klarar dej en förkylning kan man ju ta ,krya på sej till dem båda,

    kram

    2010-12-16 | 19:25:36
    Bloggadress: http://soffie69.blogg.se/

Kommentera inlägget här: