mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Förmodligen något allvarligt...

Kategori: Vardag

fel på Mormormu...

Alltså, jag är klarvaken, - klockan är strax efter åtta...

Har tagit morgondosen av medikamenterna,
och i vanliga fall brukar jag puffa upp kudden,
gotta ner mig under täcket och somna om...

Men nu kommer det märkliga,
jag fullkomligt brinner av längtan att gå ut och skotta!!!

Jag ska NU dra på mig lite kläder och gå ut för att få bort
lite av den snö som fallit under natten!

Igår var jag ut vid två tillfällen och agerade snöröjare!

Undrens tid är inte förbi  ;-)

(tror ni att det beror på att jag måste fylla på snällkontot? Inga klappar annars?)



Stressa inte upp er inför julen!
Om en vecka är den redan över...

Kommentarer

  • Linda säger:

    Skotta? Nja.. här sköter traktorn det. som tur är....

    2010-12-18 | 09:59:32
    Bloggadress: http://www.candygirl.nu
  • mammakero säger:

    Oj! Det var märkligt! ;D Bäst att köra medan lusten finns!! HAHA!!

    Vilken fin bild du hade i det här inlägget! Ser ut som en illustration till ett julkort som Lissy har gjort. Min favortit illustratör! Hon gör så magiska illustrationer.

    Det fåniga med att jag satt i postbilen och funderade på "Busets" namn, var just att just namnet Höna-Pöna dök upp i huvudet helt plötsligt!

    Det är svårt att fatta hur med den mänskliga hjärnan får till det! I morse vaknade maken och jag och han säjer plötsligt Homo Sapiens! Det blev dagens första skratt! Jag frågade var han fick det ifrån och han svarade att den låg på tungan...!



    De svarta kulorna är gjorda av pärlor och sidenband. De är köpta för 3 år sedan från något som heter Falebygdens Ost. De har en julmarknad och en påskmarknad i samma lokal som de säljer ost.

    Den stora silvermelerade kulan är köpt för 2 år sedan i min favorit floristbutik här i stan...



    Här singlar flingorna tyst ner från den grå himlen. En del är så stora och fluffiga att det ser närmast magiskt ut! I örona klingar min absoluta favorit julmusik - Pat Regan sångerska i en rockgrupp som heter Blackmore's Night har gjort en julskiva som heter Winter Carols. Är du intresserad av att höra den och har Spotify, sök Pat Regan!

    Hjälp vilken lång kommentar!

    2010-12-18 | 11:51:44
    Bloggadress: http://mammakero.blogg.se/
  • soffie säger:

    usch bara du inte får jätteont nu då du är så snäll som hjälper till att skotta,

    ha en toppenlördag,

    2010-12-18 | 15:04:17
    Bloggadress: http://soffie69.blogg.se/
  • Marie-Louise säger:

    Det var attans vilken energi du har :)

    2010-12-18 | 18:36:56
    Bloggadress: http://madredetres.blogg.se/

Kommentera inlägget här: