mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

God fortsättning...

Kategori: Helg

på helgen...

Idag har jag mest bara tagit igen mig, det tar på krafterna att fira jul...  ;-)
(jooo, lite nytta har jag gjort, kört bort, och sorterat alla julklappspapper och kartonger,
jag sov också middag tillsammans med systrarna Bus medan föräldrarna uträttade ärenden,
- hur mysigt som helst att krypa ihop under goa mjuka filtar och sova en stund...)

Igår var vi 9 vuxna och 4 barn som tillbringade hela dagen,
och hela kvällen ihop...
Helmysigt!!

Det var som vi önskade, stressfritt och alldeles alldeles underbart mysigt!

Som vanligt hade vi knytkalas, så ingen ska behöva ha kökstjänst helt själv,
och som vanligt var det alldeles fantastiskt mycket, och god, mat!
(sill av olika slag, ägghalvor med räkor, gravad lax, skinka, rörost, kalvsylta, sallat,
rödbetssallad, pastej, ostar, olika bröd och kex, gubbröra, revbensspjäll, köttbullar,
prinskorv, omelett, Jansons frestelse, grönsaker och andra tillbehör...

Något annat som var som vanligt, - den enorma julklappshögen!
Eller, - jag tror faktiskt den slog alla tidigare rekord!
(vi vuxna byter klappar, men paketen får bara kosta 50:-/st, det blir lite av en sport
att hitta den perfekta gåvan till varje person för den summan...)


Och sååå, efter Kalle Anka och julmaten bankade han på dörren... Tomten!


Bara en bråkdel av paketen syns på fotot...


Hönapöna tror knappt sina ögon... - en systemkamera i paketet! Lycka!


Vilde Bill, Stora Bus och Lilla Bus tar igen sig en kort kort stund...
Annars var det full fart hela julaftonen!

Idag har Snusmumriken arbetat, och döttrarna med familjer har firat jul
med sina respektive svärföräldrar, och jag själv har alltså mest tagit det lugnt...
Imorgon ska vi alla träffas igen för att äta resterna av julbordet!
Fattig på pengar, - men OJ vad jag känner mig rik på kärlek och gemenskap!

Kommentarer

  • Linda säger:

    Ja det är härligt med jul.

    2010-12-26 | 09:09:20
    Bloggadress: http://www.candygirl.nu
  • Lejonkvinnan säger:

    Men visst är väl det huvudsaken, att man känner sig rik på kärlek :) Man får leva snålt med pengarna ett bra tag framöver i stället.



    God fortsättning!



    Kram

    2010-12-26 | 11:43:58
    Bloggadress: http://lejonkvinnan.blogg.se/
  • Trolda säger:

    Åh så mysigt ni haft det!!! =D visst är det väl underbart att umgås med nära o kära o njuta av sällskapet o god mat...och så TOMTEN!!! TÄNK, han hann till oss också faktiskt...hur bär sig denne man åt egentligen...!?! ;-) ha en fortsatt fin helg o njut av dina boktravar...=D



    Trolda - jul-kramar =D

    2010-12-26 | 16:37:16
    Bloggadress: http://trolda.blogg.se/
  • mammakero säger:

    HönaPönas min ser ut som dottern när hon fick PRECIS den gitarr hon önskat sej!

    2010-12-26 | 20:59:37
    Bloggadress: http://mammakero.blogg.se/

Kommentera inlägget här: