mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Julton...

Kategori: Helg

Tillsammans med Sundsvalls Kammarkör, Kören Confetti,
KFUM-kören, diverse solister och Nordiska Kammarorkestern
fyller Kjell Lönnå GA-kyrkan, för 44:de året i rad, med sitt arrangemang Julton...
(försökte snabbt räkna körmedlemmarna, ca 200 pers kom jag fram till,
orkstern satt i sitt dike och sågs knappt till, - men hördes desto mer tack och lov)!
Kyrkan är STOOOR, så körerna syns bara som små prickar där framme...

5 konserter i helgen, - knökfullt... Vi satt som packade sillar...

Trots förköp fick vi köa i en halvtimme för att ens komma in i kyrkan,
väl inne ålade jag mig fram i folkhavet och lyckades komma åt bra platser...
(slutsålt sedan månader...)

32 stycken framfördes, bl a Händel, Rydberg, Cohen, Adam och B Andersson.

Jag är inte direkt någon älskare av körsång, men måste erkänna det var bra!
(absolut fotoförbud rådde, och dåligt med bilder på Google, kanske hemligstämplat...)





Och nu blir det Fredspriskonserten från Oslo större delen av kvällen...
Vilka artister!

Kommentarer

  • Linda säger:

    I Buffe-tidningen. Hittar du inte så kan jag maila.

    2010-12-18 | 22:11:52
    Bloggadress: http://www.candygirl.nu
  • mammakero säger:

    I 44 år har Julton hållit på... Lika gammalt som jag med andra ord. 13 dec fyllde jag 44 år.

    Körsång och bra sådan är fantastiskt att höra. Det är därför jag varit med i en kyrkokör i 10 år (eller mer).

    2010-12-18 | 23:21:16
    Bloggadress: http://mammakero.blogg.se/
  • Linda säger:

    så bra.. det är ny spjällkryddning även för oss. Därför tänkte vi köra på det.

    2010-12-19 | 09:47:17
    Bloggadress: http://www.candygirl.nu

Kommentera inlägget här: