mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Lite väl sent påtänkt...

Kategori: TV-program

men vill ändå tipsa om den nya brittiska dramaserien
som ikväll började på SVT1,
(går i repriser flera gånger på SVT:s kanaler, samt SVTPlay)

Så bra!!



Den framgångsrike arkitekten Peter Mansons (Trevor Eve) hela
värld raseras efter att hans dotter Prue
(Imogen Poots) fallit för,
och blivit gravid med, sin lärare.

Läraren, den mystiske Gavin Sorenson (Tom Riley).
verkar också driva ett personligt korståg mot Peter som nu kan
tvingas se sitt förflutna stiga till ytan.

Plötsligt står han själv när både hans dotter och fru tillsammans
med Gavin, rör runt i Peters mörka hemligheter.

I denna mörka psykologiska thriller i tre delar om sexuell besatthet
och svek får tittarna följa den spännande och skrämmande jakten
på vad Peter verkligen har i bagaget.
Och ju närmre sanningen vi kommer desto mörkare blir det.
Peters verkliga känslor för sin egen dotter börjar att sippra fram
och allt mer kommer att kretsa kring den okända Paula,
vars namn Peter har tatuerat på underarmen.

Kommentarer

  • ejmis säger:

    Tack min vän...den serien skulle jag ju se men fastnade framför 4:an hela kvällen.

    Tur det finns Play =)

    Kram!!!

    2010-12-08 | 22:33:42
    Bloggadress: http://ejmis.blogg.se/
  • Trolda säger:

    Åh det hade jag missat...älskar ju brittiska kriminalserier...tur det finns play! :) Och nu har jag snusat lite extra i nacken på Mini-Trold...;-) för visst doftar de ljuvligt gott, man kan sticka ner näsan i tid o otid och bara suuuuuuuga in bäbisdoften!!! =D =D =D



    Trolda - godmorgon och kramar! =D

    2010-12-09 | 07:24:59
    Bloggadress: http://trolda.blogg.se/
  • Åsa säger:

    Aaahh... tack för tipset!

    Skall försöka hinna kolla den på svt play i helgen =)

    2010-12-09 | 09:47:09
    Bloggadress: http://secondtime.blogg.se/
  • Hanna säger:

    Jag höll på att missa detta, tur att jag hann vara med (fastän att det går i repris). Ser fram emot nästa avsnitt, även om den verkar lite otäck.

    _________



    Sen blir jag rörd av inlägget längre upp. Det är ändå mycket man känner igen i det du skriver. Jag kommer maila dig under helgen.



    Hoppas du får en fin helg, så gott det går. En massa kramar till dig.

    2010-12-10 | 16:50:45
    Bloggadress: http://medvetennarvaro.blogg.se/

Kommentera inlägget här: