mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Älskar att följa...

Kategori: Bloggande & tävlande

inredningsbloggar, och kastar mig ivrigt över glassiga inredningsmagasin!
Tycker att alla uppvisade hem är så otroligt vackra och helt perfekta, allt är färgmatchat och prydligt!
Får en kort släng av ångest emellanåt, varför har inte jag ett sånt där häftigt hem!?
"Vissa" av mina pryttlar passar inte alls in, men jag tycker så mycket om dom att de får ha en speciell plats i mitt hem ändå! (och i mitt hjärta)
Trots att mitt hem alltså inte har något tydligt tema, - lite ärvt, lite nytt, ganska mycket Blocket och en hel del loppis, så trivs jag gott med det! Det är MITT hem! Bara mitt!

Har på sista tiden börjat tycka att det blir lite väl mycket i magasinen av helvita hem, speciellt då med tanke
på att jag inte har schabby chic här hemma (mest bara shabby...) och att stilen inte ens skulle funka i min lägenhet. Trevligt att titta på repotagen, men jag inspireras inte av det längre, det går ju inte att genomföra hos mig liksom...

Any way...
Hittade en hel del bloggar i natt (ja, jag vet, man ska sova på natten...) som var inriktade mer på "vanliga" hem,
och på retrostilen. Jätteroliga att läsa, inte minst för att de hade info om en otrolig mängd loppisfynd.
Möbler, tyger, porslin... You name it! Jättemycket att läsa, titta på och inte minst att lära!
Om det berodde på att jag var trött eller vad, men jag "tappade"  bort de nyss hittade bloggarna! Glömde helt enkelt att lägga in dom på Bloglovin...
Har nu letat febrilt, och snurrat varv på varv runt bloggvärlden, och till min stora lycka hittat en del av dem igen!
(lagt in några i min länklista).

   

På en Loppissida hittade jag t ex en glaskaraff med tillhörande glas ifrån 50-talet, precis likadant som det set jag fick av velagsfolket (det vet du inte vad det är va?! Velagsfolk är vi, min dotters svärföräldrar och jag, alltså vi är båda svärföräldrar åt ett par, snurrigt men du fattar va)!?

Jag MÅSTE ha en kamera!! Jag VILL fota mina loppisfynd och visa upp här!

Tills dess; visst är Sagaforms serie Retro snygg!?



Kommentarer

  • Evelina säger:

    Hej!

    Javisst blir man lite trött på att man aaaaldrig kan genomföra dessa drömhem hemma hos sig själv! Men vi får göra så gott vi kan ;)



    Du har väl inte missat min tävling!!? :)



    Hoppas du haft en bra helg?!

    Kram Evelina

    2010-02-07 | 21:29:17
    Bloggadress: http://evelinatapper.blogg.se/
  • Trolda säger:

    Ja det är ju BLANDNINGEN och det PERSONLIGA som skapar ett Hem - det EGNA Hemmet! =D Att blanda nött o nytt, färger o former till en enhet/helhet. Det är ju det som är så KUL med Hemmet! Jag älskar också att läsa o inspireras av inredningstidningar men håller med om att man tröttnar lite på alla "lika" hem i vitt...Ingen riktig personlig känsla där längre... Det viktigaste är att man TRIVS i sitt eget Hem, och det följs ju INTE av vad som är "inne"...



    Trolda - godmorgon! =D

    2010-02-08 | 08:53:32
    Bloggadress: http://trolda.blogg.se/
  • Britta säger:

    Du är inte riktigt rätt person att prata om "icke-inredning". Herregud, ditt hem är väl allas (eller iallafall min) dröm. Du kan verkligen få till det där mysiga. Skit i alla inredningstidningar! Förresten så är de mörkare möblerna på väg tillbaka, och det är väl tur innan alla blir övermålade i vitt. Kram!

    2010-02-08 | 16:43:56

Kommentera inlägget här: