mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Hjälp...

Kategori: Vardag

jag tror Snusmumrikens öra har växt fast vid mobilen!



Alltså, det verkar som han kan prata hur läääänge som helst!
Antagligen ny tjej på gång, - igen...
Det brukar vara ett mycket säkert första tecken när det gäller honom!


Ibland griper ödet in vill jag lova,
(och ödet visste nog att jag behövde en lugn och sysslolös dag nu)
började dagen med att släpa ner tvättkorgen till tvättstugan,
(det var en TUNG korg vill jag lova, och tvättstugan ligger i huset brevid)
jag mindes fel, det är imorgon jag har tvättid!
(som tur är har jag nyckel till städskrubben där nere, låste in korgen där, och slapp bära upp skiten igen)
Promenerade till mamma för att hjälpa henne med förrådet,
då funkar inte låset till fastighetens källare!
(vi kunde alltså inget göra där idag...)

Så nu är jag hemma igen
och kan relaxa i mitt nystädade hem..
(min aning visade sig nu vara rätt, Snusmumriken meddelar att han drar till en tjej ikväll,
jag blir ensam och allena, men med lite sällskap av spikmatta och piller tror jag)!

Kommentarer

  • Ingrid säger:

    Som mamma känner man sina barn rätt väl på gott o ont ibland.. Hade tänkt göra två saker idag.. MEN så blev det inte tar det med ro mest glad jag är piggare. Ett glas vin smakar riktigt gott framför TV´n

    2010-02-20 | 16:35:07
    Bloggadress: http://farmoringrids.blogg.se/
  • Lillaviola säger:

    Vilket himmelrike du har hamnat i! ensamheten är en dyrbarhet,som dock inte alla kan förvalta. Så njut åt mig med...som ta en lur på spiken jag med.



    Ha en skön kväll! ( och hoppas nu snusmumriken kommer i väg)

    2010-02-20 | 16:41:09
    Bloggadress: http://lillaviola.blogg.se/

Kommentera inlägget här: