mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Kan man bli annat...

Kategori: Bäst just nu

än lycklig!!?

Solen lyser ifrån klarblå himmel, snön gnistrar vit och det är -2 grader



Och för första gången i år kom solglasögonen på! De kommer att behövas ofta hoppas jag!
Och (peppar peppar) jag har ingen värk i skallen idag!!

Har hjälpt min mamma med lite homestyling idag, ärligt talat blev det mest städhjälp,
för hur säger man till någon som älskar varje pryl, att hon kanske ska plocka undan något!?
Det tas ju mer eller mindre som en personlig kränkning...
Så vi hjälptes åt att städa tre rum och badrum. Köket tar vi imorgon bitti när vi samlat krafter igen.
Imorgon eftermiddag kommer en mäklare och värderar hennes lägenhet, och sedan har vi ju redan
fått nys om två intresserade köpare...

Mamma bjöd på hembakad semla och kaffe i solen ute på balkongen,
där hade vi kunnat sitta hur länge som helst!
Det kändes verkligen som vår!! Takdropp och fågelkvitter!

Vi lutade oss tillbaka i de underbart sköna utefåtöljerna som min pappa snickrat ihop.
Där tyckte han om att sitta och njuta av värme och sol!
(tänk att det gått över ett år sedan han gick bort)

Efter "städpasset" och promenaden känner jag mig nu mer eller mindre som ett utsketet äppelskrutt,
och kommer trots det vackra vädret ta en lite "sträcka-ut-mig" stund, inte på lagårdsgolvet, utan på sängen...



Mormormu önskar en mysig söndag!!

Kommentarer

  • Ingrid säger:

    Tjusig bild!! Barnen (och min) på förskolans favvoböcker om Mammamu!! Vad underbart det låter kunna sitta ute med fika i solen! Så fint har då inte vi haft det... AVUNDSJUK!

    2010-02-07 | 17:10:30
    Bloggadress: http://farmoringrids.blogg.se/
  • Znogge säger:

    Halkade in via farmor Ingrid och passar på att lämna ett tassavtryck!

    Trevlig söndagskväll!

    2010-02-07 | 18:09:14
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com/

Kommentera inlägget här: