mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Måndag...

Kategori: Vardag

med sträng kyla (just nu - 16,5, men i morse runt - 30. OCH snöfall)!

Hade en ytterst märklig dröm i natt, jag var hos en tjej som övertalade mig att hon skulle få tatuera eyeliner på mig. Och jag gick med på det! Det gjorde sååå satans ont!! Eventuellt kan drömmen bero på nedtrappningen av cortisonet som gör att jag får värk i huvudet, käkarna och runt ögonen. Hur som helst var det skönt att vakna och se sitt vanliga glåmiga ansikte i spegeln! (en av få gånger jag uppskattat den synen). Inga svarta eyeliner för evigt där inte!



(4-åriga E säger när man påpekar att hon ser trött ut, att hon INTE är trött om hon bara är blå under ögonen, - om hon är svart under ögonen däremot...)


Min mamma fick lägenheten!! Så nu ska det säljas, röjas lite, packas osv osv. Men det är gott om tid, tillträde 1/5.
Hon blev jätteglad, lite chockad och kanske lite stressad också. Hon gillar inte förändringar så värst...


Jag är säker på att hon blir nöjd när det hela är klart! I området (s.k + boende) bor också många av hennes vänninor.
Det är en hörnlägenhet med stor altan, nära till butik och till busshållplats (bussen går var 10:de minut till stan). Nära till hennes aktiviteter som "knyppelverkstan" i församlingshemmet. Kort sagt, - perfekt läge för henne!



Jag har en liten egenhet... om jag vaknar på natten och är så där otroligt kissnödig, så ligger jag och håller mig, vilket gör att jag inte kan sova ordentligt på flera timmar! Istället borde jag väl kliva upp på en gång, gå på toa, och lägga mig för att somna om om?! Hur trött och lat kan man vara?! (men kanske bra för knipmuskeln).. Dags att börja med potta under sängen, eller möjligtvis blöja?!


Ellos Plus Collection katalog droppade in brevlådan idag, full av snygga kläder av märket Tallisime. Upptäckte att de även börjat sälja märket Zizzi!



Sugen på den gröna tunikan + gröna skjort/tunikan



Och den vita lager-på-lager dressen... + mycket annat i katalogen...

Nu ska jag hålla min tumme för systeryster som är på undersökning på sjukhuset just nu!

Kommentarer

  • ejmis säger:

    Är det i "låghusen" din mamma fått lägenhet?

    2010-02-01 | 17:06:35
    Bloggadress: http://ejmis.blogg.se/

Kommentera inlägget här: