mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Min lördag...

Kategori: Vardag

började redan 07.30, då jag brutalt väcktes av telefonen,
det var dottern B som talade om att min måg var på G för hämta mig.
Det var kolsvart ute, jag trodde de var tokiga! Mitt i natten!?
Det var bara att studsa upp, ett snabbt besök i duschen och så på med lite kläder!
Rivstart med andra ord, något som verkligen inte är min starka sida!

Jag umgicks sedan med systrarna Bus medan deras föräldrar skottade tak i 3 timmar,
plötsligt hörde ett rejält brak, och vi såg mågens ben hänga och dingla igenom altantaket!
Dottern stod på taket och försökte dra upp gubben, och lyckades faktiskt på något konstigt sätt.
Och det är inte första gången han ramlar på taket! Han ska nog hålla sig på marken...
Roligt såg det kanske ut, men kunde nog göra rejält ont!!
Deras grannar var snabbt ute, och hann med att filma händelsen...


Solen tittade fram ett par timmar mitt på dan, så grabbarna i byn drog iväg på en scotertur,
medan dottern tog chansen att åka iväg på en shoppingrunda.
Eftersom systrarna Bus hade lite feber stannade vi inomhus trots det vackra vädret,
vi ritade, läste sagor och myste lite allmänt. Lilla Bus (8 mån) kröp runt runt i precis hela huset,
hon har fått upp rejäl fart på förflyttandet...
Hon är gla i att pussas och gosa, men med hennes 8 sylvassa tänder får man se upp!


Stora fröken Bus var hängig och tog det mer lugnt. Fördelen med feber är hon blir lite extra kramsjuk, något som jag naturligtvis drog nytta av...





Jag har en mysko huvudvärk sedan några dagar tillbaks, en natt drömde jag t ex att jag blev tatuerad runt ögonen för att det värkte så in i bängen, och i natt drömde jag att jag blev skjuten i huvudet. Aj! Huvudvärken blir inte värre av  ljud, mer om jag kommer åt något med skallen, kammar mig, eller lutar mig mot något... Och ljuskänslig är jag!
Jag blev sjuk i somras och tycker jag känner igen värken lite som just den värken... men inte alls lika svår!
Hur den var då kan du om du vill läsa härl   (scrolla till slutet)
Jag håller på med nedtrappning av kortinsonet, det kan vara orsaken till huvudvärken, och kanske behöver jag kolla värdena en extra gång?!




Nu ska jag ta en bloggrunda för att se hur andra har det en dag som denna...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: