mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Så var den här...

Kategori: Vardag

dagen förstörd, eller inte förstörd kanske, - men nästan över...

Hann ta några tag med dammtrasan imorse innan solen vann över städningen,
gick istället en stavgångspromenad i 1½ timme, och det var jättehärligt!
Gnistrande vit snö, strålande sol ifrån blå himmel och minus 10 grader.
(hoppas verkligen att döttrarna och deras familjer får ha det vädret i helgen när de åker till fjällen)


(Mormors Prins på slalomträning)

Efter promenaden blev jag bjuden på kaffe hos mamma, vi försökte tänka igenom hennes flytt
och hur den ska planeras för att löpa så smidigt som möjligt. Mycket grejer är det!
(själv är jag en "listmänniska", vill gärna ha nedskrivet vad som ska göras, för att sedan kunna
bocka av. Mamma är inte så)!



Nu är jag iallafall hemma igen, och hade stora planer på att fortsätta med gardinbyten och annat mysfix,
men som vanligt, speciellt på eftermiddagar, kom vrålvärken på besök (besök och besök, den djä***n
tror den bor här permanent).
Erfarenheten säger att nu är det färdig"jobbat" för idag. Annars blir jag liggande i flera dagar!
Man ska ju lyssna på kroppen!
Det som ska göras bör göras på förmiddagar alltså!

Snusmumriken är på väg till gymmet, men har lovat att träna med dammsugare och sladdkäpp imorgon...
Och på fredag (ÄNTLIGEN!) ska han klippa sig!! Jag är såååå lycklig! Det är inte bara det att han är
lååånghårig, det är det att han har gett kluvna hårtoppar ett ansikte...

Eftersom jag INTE är intresserad av OS, inte ett djäkla dugg, blev jag överraskad att kvällen ändå bjuder
på ganska mycket i teveväg även för mig...
Sista avsnittet av Biggest Looser, Trinny & Susanna, Sissela och dödssynderna samt Lie to me.
Tur det, för boken jag börjat läsa nu har inte fängslat mig riktigt ännu, jag ska ge den några kapitel till
innan jag ger upp! (förr kunde jag inte göra det, en påbörjad bok skulle läsas ut, även om den var så dålig
så klockorna stannade). Näe, en riktig tevekväll blir det!

Nu ska jag leka fakir en stund på sprikmattan!

Kommentarer

  • Gabbi säger:

    Hahahha...håller med, ska de städas så ska de städas på fm, annars kan de va...Jag kommer aldrig att bli klar...men de e mycket annat som spökar nu....

    Ha en härlig kväll framför teven ;)

    2010-02-16 | 18:58:03
    Bloggadress: http://mamsen71.blogg.se/

Kommentera inlägget här: