mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Tips...

Kategori: Sån är jag..

på hur du sabbar en annars bra söndag (övertygad att det fungerar för andra veckodagar också)!

Du förbereder dig på lördagskvällen genom att:

* se en lååång och spännande deckare på TV
* efter det surfar du runt på nätet några timmar, läser bl a bloggar om ämnen du inte visste fanns
* skriver ett stort antal inlägg på din egen blogg
* nu har klockan passerat midnatt sedan länge. Bra! Då börjar du med en bra bok...
* se där! Gryning, nu kan du sluta ögonen en kvart eller två, för att sedan...
* väckas av en förvånad/anklagande röst i telefonen, "SOVER du"?!?!!!??
* se gärna till att ha bokat ett dubbelpass i tvättstugan
* om inte det räcker kan du förberett dig extra genom att minska cortisonintaget någon dag före!


Som belöning får du:

* värkande kropp
* skakande dito
* bakfylla, trots att slipper eländet med att festa och ha skoj
* noll tålamod med dumma människor
* ångest
* ett något grovt språk
* dåligt samvete
* ge upp ev planer för dagen
* släpa dig med tunga steg till affären för att komplettera Snusmumrikens inköp
* ett dj***a dåligt humör
* försöka hålla ögonen öppna även när du sitter ner

EXTRA EXTRA!!! Om du är tuff nog springer du i Foppatofflor till och från tvättstugan,
har du tur kan du då göra en rejäl vurpa på den hårt packade snön! Du har då också
förmånen att höra "Vad var det jag sa"?! Ifrån välmenande närstående! Bonus!!! (Aj som f*n)!


Kontentan?! Du mår som du förtjänar!




Bra att veta! Affirmationer hjälper inte en dag som denna!






Kommentarer

  • Åsa säger:

    Nä, så dum tror jag ingen är! ;P

    2010-02-21 | 12:17:31
    Bloggadress: http://secondtime.blogg.se/
  • Åsa säger:

    Hahaha, ja, jag fattade allt att det var du! ;)

    Läs svaret i epostadressfältet. (Jag är ju anonym vettu) Det är till sambons hemtrakter vi tänkt oss

    2010-02-21 | 12:28:01
    Bloggadress: http://secondtime.blogg.se/
  • sweetmama säger:

    Hi hi känns som jag provat nåt liknande och effekten blev ungefär densamma. Det var ett tag sen dock. Bra att du påminner ;o)

    2010-02-21 | 14:28:24
    Bloggadress: http://sweetmama.blogg.se/
  • Hobbyfotograf Erica Pettersson säger:

    Hej och tack för kommentaren i min blogg :D

    Ska kolla igenom dina lästips så fort jag får tid :)

    2010-02-21 | 16:08:44
    Bloggadress: http://pitetjej.webblogg.se/
  • Ingrid säger:

    Vilken dag du haft... kan bara bli bättre...(som nån sa om vädret -men än har det inte stämmt..)

    Skönt ha bloggen att gnälla av sig lite på emellanåt!

    Ps Har du testat stolen på riktigt?? Blir i såfall inte helt förvånad deras möbler finns på många ställen bl.a Arlanda

    2010-02-21 | 18:51:36
    Bloggadress: http://farmoringrids.blogg.se/
  • maria säger:

    Oj oj, ungefär så känner jag mig idag :)

    Haft en tuff dag med det jag gjort,insnöad och allt bara strular..



    Må så gott !

    Kram

    2010-02-21 | 20:54:23
    Bloggadress: http://www.forsnetblogg.se/Maria

Kommentera inlägget här: