mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Bäst just nu... och alltid...

Kategori: Vänskap

är utan tvekan min supergulliga vännina S


Hon jobbar och sliter, med gammalt hus och renovering, familj, hästar, hundar, katter, ved, hö m m... 
Dessutom har hon efter många års sjukskrivning lyckats ta sig tillbaka till sitt gamla jobb!
Och fixar det med bravur! Naturligtvis!! Ordning och reda även på jobbet! Vad annars!?
Hon är också den som anordnar personalträffar och möten...

Eftersom hon är "styvmamma" till 2 barn på heltid, inbillar hon sig av någon anledning att hon måste försöka vara den allra bästa mamman i världen!
Tänk att leva upp till det!?
Minsta namnsdag firas stort med presenter och hemlagad tårta!
Hon skjutsar och hämtar, hon håller koll på allas aktiviteter.
Hon lagar riktig mat, av riktiga råvaror och utan tillsatser!
Hon handlar kläder och skor för en spottstyver när det är typ 70% på rean!
Hon planerar i god tid, (jag känner ingen annan som köper examenskläder till barnen redan i mars)
Hon organiserar hundträffar, yogakurser m m. Utan att ta betalt naturligtvis,
ibland blir det t o m en förlustaffär...

Hon är igång jämt!!!

Och hon är den bästa vän man kan tänka sig!!!!
(att vi träffades var en slump, eller ödet, och jag är så tacksam och glad över det)!
Hon är ödmjuk och trevlig! Klok!
Och hon älskar Bo Kaspers och Jonas Gardell!
(det gör jag också)

Som om inte det vore nog är hon snygg som få, faktiskt väldigt lik Sissel Kyrkjebö!


(Sissel eller min vän S?)!?


Och nu är det bevisat att hon är överdjävligt aktiv!

På hennes jobb har de påbörjat någon slags stegräknartävling,
när första veckan nu är avklarad har S gått 138.000 steg!!!
Utan att ha gjort något extra, bara det som hon gör vanliga veckor!!
138.000 steg!!! Ca 20.000/dag. Dag ut och dag in!
Inte ens säkert hon har stegmätaren på sig hela tiden...
Inte underligt hon kan äta som en häst och ändå se ut som en supermodell!!

Världens största tulpanbukett till dig S, och i din favoritfärg!!!



Jag är så glad över att ha dig som vän!!!!

Kommentarer

  • ejmis säger:

    Vilken otrolig människa hon är...vart hittar hon kraften?

    Hälsa henne så mycket =)

    2010-01-27 | 18:34:01
    Bloggadress: http://ejmis.blogg.se/
  • Camilliondollar Baby säger:

    Svar; Tack, tack! Nu har jag raderat "den namnlösa" applikationen. Ska se om det blir bättre. Däremot kan man ju undra, vad det var för nåt som hade dykt in.

    2010-01-27 | 18:50:13
    Bloggadress: http://blogglosacamilla.blogg.se/
  • ejmis säger:

    Säg bara till när du har tid och lust för en träff =)

    2010-01-27 | 19:21:29
    Bloggadress: http://ejmis.blogg.se/
  • Åsa säger:

    Det låter som en underbar tjej! Hoppas bara att hon mår bra av det, och inte bränner ut sig

    2010-01-27 | 20:03:42
    Bloggadress: http://secondtime.blogg.se/
  • Stintan säger:

    Herregud jag blir trött bara jag läser om allt jag gör. Inte undra på att jag är så herrans trött ibland...

    Kraften hämtar jag från mina djur, även om det är jobbigt, allrahelst nu på vintern, så ger de så mycket tillbaka. Och från alla underbara människor runt omkring mig, du tex ! KRAM

    2010-01-27 | 22:21:52
  • Trolda säger:

    Låter som en SUPERTJEJ!!! KUL att ha sådana Vänner! =D



    Trolda - kram!

    2010-01-28 | 09:01:26
    Bloggadress: http://trolda.blogg.se/
  • Trolda säger:

    Låter som en SUPERTJEJ!!! KUL att ha sådana Vänner! =D



    Trolda - kram!

    2010-01-28 | 09:02:19
    Bloggadress: http://trolda.blogg.se/

Kommentera inlägget här: