mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Förvirrande...

Kategori: Vardag

med alla dessa "larm"

Nu senast gäller det TV-tittandet (och då säkert även tiden framför datorn)
för varje timme framför teven förkortas livslängden (ajaj, ligger väldans risigt till)

Samtidigt kommer uppgifter om att kvinnor med stora bakar (rumpor, stjärtar, aschlen) lever längre...

Så nu vet jag varken ut eller in!
Blir mitt liv långt eller kort?!?

Jag fortsätter väl trots det postiva över min breda bak
med arbetet att gå ner något kilo...
(tevetittandet brukar automatiskt minska när det blir vår och sommar)



Ikväll ska jag agera chaufför åt min dotter B, som ska på tjejmiddag,
ska även passa på att umgås med barnbarnen A och E imorgonbitti,
så B kanske får möjlighet till sovmorgon...



Ska försöka komma åt en dator så jag kan läsa lite i era bloggar..

Ha en underbar torsdag!!

Kommentarer

  • Camilliondollar Baby säger:

    Får nog också ställa samma fråga, långt liv eller kort liv. Kollar mycket på teven den här årstiden och har en bred bak (som jag försöker minska).



    Kram

    2010-01-14 | 18:19:41
    Bloggadress: http://blogglosacamilla.blogg.se/
  • Gabbi säger:

    Hahahaha...jag kör efter mottot..

    "ont krut förgås inte så lätt"

    2010-01-15 | 06:40:10
    Bloggadress: http://mamsen71.blogg.se/
  • H a n n a säger:

    Det "larmas" hit och dit, jag blir aldrig klok på vad som är sant eller inte sant. Jag kör på det jag anser bäst för mig iallafall.



    Ha en trevlig helg.

    2010-01-15 | 16:11:23
    Bloggadress: http://alskadenorrland.blogg.se/

Kommentera inlägget här: