mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Lördags..

Kategori: Vardag

aktiviterna blev inte vad jag tänkt mig, men så otroligt mycket trevligare!
Istället för att städa och dona åkte jag och min mamma till dottern B och umgicks med barnbarnen
medan prinsessornas föräldrar ägnade sig åt skottning av tak.
Här är nu runt  20 gr kallt och över metern med snö...
Det kan man kalla vinter! Och vackert är det! (Men vart i hela friden ska all snö ta vägen i vår)?!

Undrar hur alla hemlösa klarar sig?!
Ska rensa ur garderoben på jackor och annat jag inte använder imorgon dag och lämna in till Änglanätverket!

Vi borde verkligen uppskatta mer vad vi har, och inte bara gnöla och önska oss mer hela tiden?
Lanstigsdirektören borde speciellt skämmas! Säga upp 700 pers på sjukhuset, och samtidigt höja sin egen lön till
140.000/mån + fri bostad (ink städning) + fri bil + ja Gud vet vad... Dessutom får han behålla lönen i fyra till,
även om han sparken nu... Han måste göra ett helsikes bra jobb den karln!

Annars är det mycket flyttankar i familjen, min mamma tittade igår på en lägenhet. Hon får besked på måndag
om hon får den. Isåfall ska hennes nuvarande säljas, och sedan alla flyttbestyr...
Imorgon ska sonen titta på en 1:a bara ett par gator ifrån mig. Håller tummarna för dem båda!
Mitt "bonus"barnbarn (19 år) ska flytta till sitt första egna boende i början av veckan. En 1½:a mitt i stan! Måste väl vara drömläge för en ung tjej!?

Nu blir det inomhusaktiviteter resten av lördagen, äta rester ifrån går (lättsamt och gott), bläddra i inredningsmagasin, läsa i den spännande boken jag just påbörjat, läsa bloggar, zappa igenom teveutbudet, kanske sova en liten liten stund... och jag har laddat upp med lite godis inför kvällen... DJÄKLAR!!! Glömde väga mig imorse!!!! Då får det bli söndagsvägning den här veckan!

Ska försöka få ihop en kväll som passar alla barnbarnen då de kan komma på en myskväll med övernattning. Det var sååå länge sedan! Känner att det verkligen är dags för det!!


Önskar alla en riktigt härlig lördag!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: