mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Säga vad man vill...

Kategori: Sämst just nu

men det var riktigt duktigt jobbat
av den personen som igår lyckades hitta lera
i den här vita världen av SNÖ!!!!
Jag menar det är snö precis överallt,
meterhöga drivor.
Och på gatorna är det bara vitt vitt och åter vitt...

Ändå lyckades någon gnugga in sina skor med skit av något slag,
och stampa av skiten på precis varenda trappsteg i vårt trapphus.
Ända upp till vindsvåningen,
och det 10 minuter efter att jag hade städat trappen!
Bra jobbat!!
(hur svårt kan det vara att dra av sulorna på mattan vid ytterdörren,
alternativt mot snön utanför?)



Det var bara att plocka fram svabben
och torka trappen IGEN!
(jag var INTE på mitt allra bästa humör just då...)







Skulle ni råka läsa nedanstående i ST ska ni veta att det inte är jag som anfallit någon granne!
SÅ arg var jag inte, - bara lite...

Man överfallen i trapphus

SUNDSVALL (ST) En man överfölls vid 22-tiden i kväll i trapphuset utanför sin lägenhet i Sundsvall.
Två polispatruller kom till platsen och fann mannen blödande.  Det är ännu oklart hur allvarligt skadad den överfallne mannen är.

Kommentarer

  • Annica säger:

    Vilka idioter det finns! Men så är mentaliteten så bland många nu för tiden. Skiter fullständigt i om andra blir drabbade av sin egen slöhet. Jag säger som så att empatin avlas bort ur våra gener!

    Jag lever. Har bara haft för mycket om mig. Plus ett par armar som inte fungerat.... Men nu är jag här igen! Och nu har du min adress igen. ;-)

    KRAM!!

    2010-01-30 | 20:21:41
    Bloggadress: http://afroditeskrypin.blogg.se/
  • Ingrid säger:

    Ha, ha det gäller att sköta sig i din trappuppgång..

    Här håller kylan i sig mannen meddelade just -19 grader.. inte konstigt jag tyckte det bet i kinderna innan.. Kram

    2010-01-30 | 20:23:10
    Bloggadress: http://farmoringrids.blogg.se/
  • Trolda säger:

    Ja men vad konstigt med LERA plötsligt sådär när man ju bara ser snö, snö och snö...!?! Han kanske kom från sitt eget grisiga hem eftersom han uppenbarligen inte har vett på att torka utav fötterna...;-)



    Trolda - kramkram =D

    2010-01-31 | 15:44:35
    Bloggadress: http://trolda.blogg.se/

Kommentera inlägget här: