mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

TV-tipset

Kategori: TV-program




Har du koll på dödssynderna?

Sissela Kyle tar en titt på dödssynderna, med humor, personliga erfarenheter och oväntade perspektiv,
i SVT2 tisdagar 21.30 

Högmod, girighet, vällust, avund, frosseri, vrede och likgiltighet...

Vilka dödssynder gäller fortfarande, vilka ska bort?! Har det tillkommit några?

I varje avsnitt får vi även följa med in i köket på restaurang El Sombrero. I en miniföljetong möter vi servitrisen Ingela (Sissela Kyle), diskaren Barbro (Gunilla Nyroos) och kocken Conny (Ivan Mathias Peterson) som visar hur de olika dödssynderna kan begås och hanteras i vardagen. Scenerna är regisserade av Tomas Alfredson.

Två avsnitt har redan sänts, men de går i repris på SVT2 och SVT24. Och när som helst på SVTPlay.

Precis ett sånt program jag älskar att se, lärorikt, underhållande och med mycket eftertanke.

Kommentarer

  • Åsa säger:

    Å, det såg jag ju reklam för, och tänkte se... men som vanligt är jag hopplös med tv-program, tur svt-play finns!

    2010-01-27 | 20:27:53
    Bloggadress: http://secondtime.blogg.se/
  • sweetmama säger:

    Tack för titten och berömmet på min sida ;o)

    Blev jätteglad över veckans blogg nomineringen.

    Precis vad jag behövde den här veckan.



    Ha en fin kväll i snöyran!

    2010-01-27 | 22:19:27
    Bloggadress: http://sweetmama.blogg.se/

Kommentera inlägget här: