mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Fortsättning av...

Kategori: Loppisfynd

operation övertalning till loppisresor  *harkel harkel * loppiskunskap,
Nr 2 för kära 
Tossan

Tydliggörande av vad loppisläget betyder för chanser till fynd...

Vågen nedan köpte jag på garageloppis i Järvsö för 150:-
Precis likadan såg jag en bloggare fyndat för 10:- (!)
Och på fina loppisen i Visby såg jag den för 575:-

Läget betyder nästan allt i prissättning...

Carina konstaterade t ex att Roslagen inte var det ultimata området
för fyndet med stort F...



Mitt fynd för 150:-. Överpris
(?) 575:- och sanslöst FYND för 10:-... välj själv  ;-)
(under vågen skymtar duk inköpt för 20:- på Myrorna. Och en Fanettstol skymtar också,
inköpt på Blocket för 250:-. Men ser nu på fotot att ATTANS vad sliten den blivit på
ryggstödet sedan den kom i min ägo...)

Kommentarer

  • britta säger:

    intressant och sant resonemang. I skolans hette det "tillgång och efterfrågan". Kan berätta att min dotter fick lika stolar som du har av sin "svärmor" och de är nu vitmålade. Jättefina faktiskt!

    2010-07-02 | 10:43:47
  • Carina säger:

    Ett fynd helt klart.....eller enl mig iaf :-)

    Vi var också i Hälsingland förra sommaren och där var då helt andra priser än Roslagen vill jag lova. Har också en sån gammal våg kom jag på, står på vinden men ska basolut tas ner!

    2010-07-02 | 11:03:39
    Bloggadress: http://skalet2001.blogg.se/
  • Lotta säger:

    Vilket fynd! Tröttnar du på din dyrgrip så finns det en köpare i Karlskrona.

    :-)

    2010-07-02 | 16:31:26
    Bloggadress: http://tankarombilder.blogg.se/
  • mammakero säger:

    En liknande har jag som kommer ifrån Jernbolaget Eskilstuna. Den är 50-tals turkos med rostfria skålar! Den har jag ärvt av mormor. Den är en jättebra våg, funkar jättebra!

    2010-07-04 | 20:46:09
    Bloggadress: http://mammakero.blogg.se/

Kommentera inlägget här: