mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Klurar och fnurar...

Kategori: Vänskap

på vad ordet Vänskap egentligen står för...

Vad en god och sann vän egentligen är, - och betyder

Det finns ju så många sorters vänner, 
några kan tack och lov räknas som äkta...

En del vänner har man genom hela livet
En del kommer och går
En del ger mer än de får
En del tar så mycket de förmår

En god vän kan man lära känna på det mest oväntade sätt
(t ex via bloggande...)  ;-)

Vissa kan man delge precis allt
och en del tvingas man kanske ha lite censur inför...

Någon pratar mer än lyssnar, någon annan precis tvärtom
En del ställer upp i vått som torrt
Några vet allt om dig, och älskar dig ändå, förblir din vän
Någon kanske bara gillar dig när du är på topp!

Somliga behöver din vänskap när deras eget liv är kaos,
men glömmer dig totalt när allt rullar på

Vänskap som tar slut var nog aldrig just vänskap

Någon räknar kvantitet istället för kvalitet
Någon visar sig helt oväntat vara en vän när livet är tufft


En sann vän är en gåva



Finns hur många tankar, nya såväl som gamla talesätt, om just vänskap

Skickar funderingen vidare till dig, vad är vänskap?!

Och hur blir man en sann vän?!

Tack för de goa vänner som finns i just mitt liv!
Ni vet vilka ni är...

Kommentarer

  • Åsa säger:

    Sanna ord...

    Och visst är det kul att man kan hitta så fina vänner i bloggarnas värld! =)

    2010-07-08 | 22:52:02
    Bloggadress: http://secondtime.blogg.se/
  • ejmis säger:

    Tänkvärda ord. Vänskap är något stort och värdefullt. Svårt att sätta ord på också, det är mycket en känsla...en varm känsla.

    Någon man kan prata och skratta tillsammans med men också sitta tyst med utan att det känns jobbigt.

    Någon att delge sina bekymmer och kanske gråta tillsammans med. Någon att bolla tankar och funderingar med. Någon som respekterar åsikter även fast dom kanske inte delas.

    Någon som man vet finns där om det behövs även om det ibland kan dröja mellan samtal och träffar.

    Jag skulle kunna rabbla länge som du märker. =)

    Kram!!!

    2010-07-08 | 22:59:46
    Bloggadress: http://ejmis.blogg.se/
  • Lillaviola säger:

    Oj det var tänkvärda ord...Bra ord!

    Jag har på "egen hand" förändrat min vänskapsskara,just för att energislukare orkar jag inte längre med.

    Men de som finns kvar är desto häftigare givare både i bloggsfären och på hemmaplan.



    Får jag låna texten? Tänkte skriva ut den och sätta upp på kylskåpet=)



    Kram och ha en bra dag!

    2010-07-09 | 10:02:58
    Bloggadress: http://lillaviola.blogg.se/
  • Maddie säger:

    Ja...jag har ju fått min vänskap "prövad" under den senaste veckan... Jag kommer härmed att gå på magkänslan, det stämmer faktisk för det mesta. Kram <3

    2010-07-11 | 21:47:20

Kommentera inlägget här: