mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Ojoooj...

Kategori: Bäst just nu

sicken trevlig dag jag haft!!

Vad annat kan det bli med sådant sällskap  ;-)

Först sammanstrålade jag med 
Helena, hennes goa mamma och Ejmis
vid Lövudden, där det idag förutom Sommarcafé även bjöds på marknad!
Vi hade en trevlig pratstund över en kopp kaffe och god toast...

Ejmis och jag fortsatte efter det mot Hälsingland, hamnade på en STOOOOR
loppis i Bjuråker!
Vi måste ha tillbringat över en timma där inne!
Och ändå scannade vi bara över utbudet...


Den ena lokalen på Bjuråkersloppisen...

En liten gårdsloppis stannade vi till vid också, - marknaden i Delsbo däremot
fick bara besök av oss på parkeringen, vi såg direkt att det inte var något
för oss... karuseller, sockervadd och krimskrams gillar vi inte!


Som vanligt hittade jag några burkar för en guldpeng...


En söt sockerburk som blir en liten present till mamma...

På hemväg stannade vi på
Ingalunda Gård där Ejmis bjöd på gott fika,
ciabatta med fetaost, rödlök och gula tomater. Kaffet serverades i 
otroligt vackra keramikmuggar...
Man kan välja att sitta omgiven av konst såväl inomhus som i trädgården...
Eller varför inte i Trädandarnas Park där var och varannan sten, stubbe
och rishög smyckats... Ur dolda högtalare kan det komma pampig musik
eller ljud av spännande djur...
Margot Öjemark och hennes tre döttrar skapar bl a i keramik och glas.
Naturligtvis finns utställningslokal och butik också...
Jag rekomenderar varmt ett besök i Hedvigsfors!!
(jag har även varit där på fantastiskt mysiga jazzkvällar)

Håll i er! Nu kommer jag att bomba er med foton därifrån...




























Trots en låång dag gick tiden alldeles för fort, på slutet var vi tvungna att prata
fort fort fort så vi skulle hinna klart innan vi var hemma igen...
En hopplös förhoppning! Vi kunde säkert snackat några timmar till  ;-)

Kommentarer

  • ejmis säger:

    Tack för en härlig dag!

    Kram!

    2010-07-21 | 23:22:59
    Bloggadress: http://ejmis.blogg.se/
  • maria säger:

    Vilken häftig park :)



    Natti natti...

    2010-07-21 | 23:42:12
    Bloggadress: http://www.forsnetblogg.se/Maria
  • soffie säger:

    wow va trevligt ni haft det och vilken fin utställning ni kollade på,

    2010-07-21 | 23:47:27
    Bloggadress: http://soffie69.blogg.se/
  • Lillaviola säger:

    Ja,jag kännde att jag vad med er;-) Har handmalt mitt kaffe i mitt senaste inköp och drack en kopp mer er...Trevlig!



    FYnd blev det,helt klart!



    Natti på dig/ Viola

    2010-07-21 | 23:50:10
    Bloggadress: http://lillaviola.blogg.se/
  • mammakero säger:

    Loppis är roligt, men som du skrev, vissa känner man direkt att det inte är något för en själv!

    Vilket härligt ställe med konst och trädgård och fika tillsammans! Älskade blommorna och fiskarna! Det skulle vara fint i vår trädgård och i stugan!

    2010-07-23 | 16:40:37
    Bloggadress: http://mammakero.blogg.se/

Kommentera inlägget här: