mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Planen som...

Kategori: Vardag

sprack...
(som såååå måååånga andra planer, något av en (o)vana)

Dagens plan var att ge sig på fönstren med trasan och sedan
upp med nya och fräscha gardiner...

Meeen, redan nu visar ju termometern 29,7 grader!
Raskt ändrar jag lite, det får bli att sitta med en bok i skuggan,
och sedan besöka 
Birsta City på eftermiddan, där är det svalt!
Ska på jakt efter något skoj att lägga 40-års present i...

Ska börja med att kolla runt på nätet, läsa bloggar naturligtvis,
och så senaste nytt på nyheterna.
Något att förfäras över idag också?!
Någon som bränner upp en kappsäck med pengar, någon som
släpps fri trots att alla anser honom skyldig till mord på sin sambo?
Börjar valrörelsen skörda fler offer, smutskastning och mediabevakning
kan ju knäcka den strarkaste!?

Gatufesten drar igång på riktigt idag, innan har det varit tre dygns förfest...
Har inga direkta planer på att gå ner till stan, det blev inte några artister
som riktigt drog mig... Folkmassorna lockar just inget heller.


Utsikt från mitt sovrumsfönster just nu, till skuggan där, ska jag strax bära
min korgmöbel...
En bok, tillbringare med svalkande dryck, och transistorn med P1 och
Sommar = Lycka!

Vem är dagens Sommarpratare?!

Kommentarer

  • Anki säger:

    Det låter som en underbar dag, ha det så skönt!!! Fönstren kan du ta en annan dag!!

    2010-07-08 | 10:37:28
    Bloggadress: http://anncatrine.blogg.se/
  • ejmis säger:

    Jag ska flexa hem VÄLDIGT tidigt och besöka ett par loppisar jag hittade igår =)

    2010-07-08 | 10:43:07
  • Helena säger:

    Vilket härligt skuggställe du har där.

    Vad kul att din mamma följer med på konserten.=)

    Kram vännen!

    2010-07-08 | 10:49:41
    Bloggadress: http://vildaella.blogg.se/
  • ingrid säger:

    Hann med lite fönster i förrgår när det var betydligt svalare. Tyvärr blir de väl skitiga snabbt igen, men känns ju alltid bra när man gjort det. MEN soliga varma dagar finns det roligare saker lägga sin energi på!! Kram

    2010-07-08 | 11:30:54
    Bloggadress: http://farmoringrids.blogg.se/
  • mammakero säger:

    När solen bränner, får fönstrena vänta! Så är den sköna skuggan bästa stället att vara på. Här har huset precis blivit färdigmålat, så nu kan jag putsa fönstrena. Just nu hör jag på sommarprataren för idag - Amanda Jenssen.

    2010-07-08 | 17:01:24
    Bloggadress: http://mammakero.blogg.se/

Kommentera inlägget här: