mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Inte blev det något...

Kategori: Vardag

städat idag... Inte alls!

Följde istället min mamma på en liten shoppingrunda,
och sedan hem till henne för att bl a hjälpa till att sätta upp
några amplar på altanen.
Eftersom vi knappt fick plats med våra kaffekoppar på hennes lilla altanbord,
och eftersom jag kom ihåg jag sett ett snyggt och passande bord på loppis,
åkte jag genast iväg och köpte det. Passade helt perfekt!

Imorse började duschen med att stänka vatten både hittan och dittan,
så efter ett besök på byggvaruset åkte jag hem och agerade rörmokare.
Och jag fixade det!! Yes we can!

Även såna där småsaker tar tid, och dagen har bara swischat förbi...
Så min plan om städning är framskjuten till i morgon,
städlusten finns kvar, så det ska inte vara några problem!

Ska även passa på imorgon att byta till vita sommarklädseln på min soffa,
fåtölj och fotpall. Och så sätta upp vita gardiner...
Undrar om det blir för mycket av det vita?!
(är nog ingen som helst fara, så mycket pryttlar som jag har...)
Jag känner för lite förändring, så jag testar iallafall...

Den här tiden på året kunde förr stressa halvt ihjäl mig!
Jag såg bara jobb ÖVERALLT!
(och likaså december med advent och jul... suck)!
Det skulle städas i sju rum, kök, grovkök, tvättstuga, garage,
kontoren, verkstan...
(och nu snackar jag STÄDNING, varendaste pryl skulle dammas,
varje bok, varje skåp torkas. Fönster skulle skina...)
Och i trädgården skulle det inte finnas ett endaste litet ogräs!

Allt med en förhoppning om att jag skulle njuta av sommaren när jag
var färdig med allt... Fnys!!
Perfekt blir det aldrig, det är nog inte meningen heller...
Och inte f*n funkade det med detta flängande!
Jag skulle ju dessutom sköta mitt heltidsjobb, matlagning, tvätt, service av bilar...
(naturligtvis inga halvfabrikat, nej gammeldags långkok eller nya invecklade recept...)
Puuuh! Blir sönderstressad bara jag börjar tänka på skiten...

Det finns en mening med allt. 
Det var på sitt sätt bra att jag sprang in i väggen med full fart!
Det var faktiskt bra jag blev ensamenastående!
Nu kan jag trots allt greppa över tillvaron  ;-)

Jag ska städa mina två rum & kök imorgon. Bra så!
Och under tiden står stereon på hög volym, och jag sjunger
så grannarna ringer störningsjouren, eller vad det kan heta!!

Jag är så väldans glad, tacksam och otroligt lycklig!!
Det är väl ändå det som räknas...

Kommentarer

  • Camilliondollar Baby säger:

    Förstår inte varför man ska hålla på och storstäda allting vid storhelger, när man har så mycket annat att göra då. Det här med att städa INNE i skåpen, den känns ju verkligen som överkurs då. Min mamma skulle alltid storstäda köksskåpen vid jul... Nä, här städar jag när jag känner för det. Och inne i skåpen torkar jag typ, när jag flyttar.



    Kram

    2010-06-15 | 19:15:27
    Bloggadress: http://blogglosacamilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här: