mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Licens to...

Kategori: Funderingar

kill fixa...

Helt klart valde jag totalt fel inriktning i yrkeslivet...

Har ingen som helst susning hur det gått till,
men jag har blivit lite av husets handy woman...

Nu ikväll ringde hyresgäst J i grannhuset,
porten hade stått öppen och en fågel hade
förvirrat sig in trapphuset.
*Kunde jag få ut den?*

Hyresvärden skickat mail idag, glasmästare inbokat,
*kan jag släppa in honom i de olika utrymmena?*

Stopp i avlopp, säkringar som gått, felanmäla tvättmaskiner,
plocka upp diverse skräp, dra fram soptunnor...
Ja ni fattar va?!

Det jag klarar av fixar jag väldigt gärna,
- men undrar ändå...
HUR GICK DET TILL?!

När blev jag vaktmästare för de här fastigheterna?!

Kommentarer

  • ejmis säger:

    Du ser väl till att få betalt nu också!!

    Kram!

    2010-06-30 | 09:11:38
    Bloggadress: http://ejmis.blogg.se/

Kommentera inlägget här: