mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Också en orsak...

Kategori: Hälsa vs Ohälsa

att fira...

För precis ett år sedan låg jag på sjukhuset med en för
mig helt ny
(och lite skrämmande) diagnos...

Temporalis Arterik.

Hade precis gjort en biopsi i skallen och låg med cortisonet
rinnande in i systemet...
Ingen höjdare! Ja jädrans vad sjuk jag var!
(så dålig så jag inte ens brydde mig om alla nålar och knivar som användes
på mig. Det säger en hel del, spruträdd som jag är i vanliga fall...)

MEN... det var då det!  ;-)

Egentligen skulle nedtrapning av cortisonet fortsatt
till sen höst någon gång, men jag har nallat lite på
tidsintervallarna... Fyra veckor har blivit tre osv...
(sjukdomen har varit under kontroll länge nu, men cortison
har en mängd mindre roliga biverkningar, och det var jag nu
riktigt less på...)

Så nu har jag sedan några dagar tagit sista pillret
av den sorten.
(förhoppningsvis!)

Och Gudars svimning (Stora Bus uttryck...) vad pigg jag börjar bli!
Och cortisonsvullnaden börjar redan avta!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: