mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Precis som på teven...

Kategori: Heminredning

blev Snusmumrikens och mitt lilla hemsnickrade avtal...

Ni vet Arga Snickarn på 5:an, och hans replik när han ska
ordna upp alla bekymmer med kåken,
*då övertar jag nycklarna till huset*...

SÅÅÅ ska jag göra imorgon med sonen och hans nya lägenhet!

Han har ännu inte fått riktigt i ordning som han vill ha det,
han är mycket för myspys och inredningsdetaljer, ordning och reda!
Så en arga snickarn får det bli alltså!
(eller snarare kreativa inredaren)

Sonen stannar i min lägenhet, och jag drar till hans lya!
(han får däremot inte ändra något i min inredning)!
Med mig tar jag skruv, verktyg, hyllor och diverse andra nödvändigheter!

A och O är förvaringen! Den måste lösas!! 
Det ska upp diverse krokar och hyllor.
Det ska inhandlas lådor att fylla med kläder och linne och ställa under sängen.
Det ska målas en trälåda som ska få bli soffbord med plats för grejer,
det ska upp spegel, duschdraperi och handdukshängare...
Snygga korgar att fylla med pryttlar, fler hyllor...

Och jag hoppas hitta fler smarta lösningar naturligtvis!

Mysfaktorn ska höjas ett snäpp med hjälp av lampor, gardiner, kuddar och plädar!
En hel del finns redan i hans flyttlådor, en del i mina förråd, och ännu mer
på Ikea...

Vitmålade väggar, svarta golv och svart köksinredning är basen...



Ett foto som inte har ett dugg med ovanstående att göra,
bara sötaste Hönapöna som slumrade till i dag ute i värmen...

Kommentarer

  • Lillaviola säger:

    Jag skulle nog behöva en mormorMu här...Är inte fullt så intresserad av inredning och lösningar fast jag behöver dem!



    Man kan visst inte få allt;-)

    2010-06-30 | 10:32:57
    Bloggadress: http://lillaviola.blogg.se/

Kommentera inlägget här: