mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Sveriges mittpunkt...

Kategori: Vänskap

har jag besökt idag, nämligen vildmarksbyn Naggen
(finns olika uträkningar på mittpunkt, ibland är det t ex Flataklacken som gäller)
där min goda vän M-L har ett "litet" hus, 13 rum 2 kök och
massor massor av andra utrymmen...
Tanken var att hon skulle driva B&B, sommarcafé och
konferenser där. Det har inte gått någe vidare,
och nu efter 7 år (!) ger hon upp och flyttar in till stan igen!

Hon bjöd på en god lunch i det vackra och mysiga köket,
och hennes mamma
(85 år) bjöd på egna visor, vacker sång, gitarrspel
och mycket finurliga texter...

Det var lite lustigt att sitta där som två mormödrar, vi som
tillhörde gänget som mer eller mindre bodde på krogen...
Those were the days  ;-)
Samtalsämnena har liksom ändrats kan man säga...

Men minst lika roligt och trevligt har vi nu!!
Och skrattade bl a åt när jag en gång druckit lite gott och skulle
bjuda hem ett gäng på "pill och sära".
Hur jag än försökte kunde jag inte få till det...
Och inte förstod jag varför alla skrattade åt mig!
(men sill och pära fick dom...)

När jag kom hem till stan igen åkte Snusmumriken och jag till
hans nya lägenhet för att städa...
(vi tog på oss att städa undan byggdammet efter renoveringen)
Kommer att bli hur snyggt som helst där!
(allt i lägenheten går i svart och vitt. Nu ska han välja accentfärg eftersom
hans möbler följer samma färgtema med tillägg av ek och det kan bli lite trist...)
Ikväll kör han och hans kompis några billaster med grejer dit.
Planen är att han ska kunna sova där imorgon natt...


Här bjöds jag på lunch idag...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: