mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Ditten datten...

Kategori: Vardag

Just slängt mig ner i soffan, det känns som jag har betong i alla ådror!!
Benen är värst! De väger minst 1738 kg vardera, och värker gör
det i hela den här förbannade kroppen! Skitkropp! Skitvärk! Skit!

Men annars är det bara bra!!!

Har tillbringat förmiddagen med Systrarna Bus, som vanligt var det
helt underbart! Stora Bus och jag läste några böcker och fixade med
lite pyssel. Lilla Bus har feber och sov mest, men när hon var uppe
flirtade hon hejvilt! De tunna fjun hon har till hår stod rakt upp, påminde
om en utblommad maskros... men sötare! Naturligtvis!




X-et och jag har planerat lite för Snusmumrikens körkort
(som han aldrig får tummen ur och fixar...)
Om ca 10 dagar åker han till Dalarna, går intensivkurs,
och kommer förhoppningsvis hem med lappen i hand!
Boendet är fixat, körkortstillstånd likaså... Är det något man missat tro?!
Joo, vi har frågat Snusmumriken, och han är på!

Han åker till en tjej nu över helgen, så för mig är det BF några dagar.
Planerar att festa loss med en sån där trekant... blå castello! Beroendeframkallande!!

 

Och längst in i frysen ligger en Ben & Jerrys (half baked). Är det helg så är det!
I övrigt blir det promenader, ett loppisbesök och en hel massa TV-tittande...
Och en eller annan bok ska läsas!

Döttrar, mågar och barnbarn har nyss åkt mot stugan i Vemdalen.
OM det blir fint väder kanske jag och mamma åker och överraskar
dem med ett snabbesök någon dag...
Stora Bus vet om att vi eventuellt kommer, det är vår egen hemlighet!
Hon är just nu i en mormorperiod, tycker vi ska vara tillsammans jämt,
och helst skulle jag bo i deras gästrum... Populär svärmor jag skulle bli!

Nu ska betongklumpen förflytta sig till köket för att värma upp några rester!

Kommentarer

  • Pia säger:

    Underbart med en barnfri helg.

    Själv är jag beredskapsänka...så jag ser väl maken titta in någongång nästa vecka..

    Ben& Jerry...det lät gott.

    Ja är det fredag så är det...

    Mys på ordentligt nu...

    Det ska jag göra.



    // Pia

    2010-03-05 | 17:22:06
    Bloggadress: http://encurlingmorsasbekannelser.blogg.se/
  • Åsa säger:

    Konstigt med ungar nu för tiden, min drufs har inte ens funderat på att börja övningsköra!

    2010-03-05 | 18:24:26
    Bloggadress: http://secondtime.blogg.se/
  • Camilliondollar Baby säger:

    Det är smart att åka iväg på en intensivkurs, om man är lite segstartad vad gäller körkortet. Hoppas han fixar det.



    Kram

    2010-03-05 | 20:41:19
    Bloggadress: http://blogglosacamilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här: