mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Erbjuden...

Kategori: Vardag

att få åka med till Birsta imorgon med dottern B och Systrarna Bus,
klart som korvspad jag nappar på det!
Hemköp här är jättebra, och har supertrevlig personal, MEN är
ganska dyr...
Så att få följa med till Willys eller ICA Maxi sitter fint,
pengarna jag eventuellt sparar på det billigare matinköpet
tänkte jag sätta sprätt på omedelbart  ;-)
Planerar att lura med tjejerna in på Birsta City för att kika in på Zizzi
och Kapp Ahl...
Ett besök på ett trevligt fik skulle inte heller vara så tokigt,
får väl se hur långt Systrarna Bus tålamod räcker...

Den här tunikan såg jag på Kapp Ahls hemsida, - gillar skarpt!
(ser mer ut som klänning förresten)
Efter shoppingen ska vi följas åt hem för att laga middag tillsammans,
det blir säkert jättetrevligt och mysigt! Och plankstek!

Har bokat biobiljetter till mamma och mig, på lördag ska vi se Änglavakt,
kanske vi tar en bit mat på någon liten restaurang...
Måste ju passa på när man ändå är ute på "vift"  ;-)

Söndag har jag en liten "tjejträff", tänker bjuda på 3-rätters, men det
enda jag ännu är helt säker på är
desserten.
Några förslag på förrätt alt tilltugg till martinin? Varmrätt?

Det var ett tag sedan jag träffade dottern M och hennes familj,
måste få till en träff snarast!! Längtar efter goknölarna...

Kommentarer

  • Camilliondollar Baby säger:

    Nåt som alltid funkar som tilltugg är grönsaker och dipp eller så slänger man upp en hög med naturell philadelphiaost på en tallrik, på den strör man rödlök, svart och röd stenbitsrom (som tre rader bredvid varandra), så "doppar" man Ritzkex i den. Vad gäller mat, så är jag urusel på att komma på saker, förrätt kan man ju äta stekt halloumi på tomatbädd och på den häller man på lite balsamico, annars är ju bruschetta alltid gott eller nån enkel soppa...

    2010-03-18 | 22:13:34
    Bloggadress: http://blogglosacamilla.blogg.se/
  • Ingrid säger:

    Vilken fin tunika den gillar jag med!! Tycker Kappahl kommit sig igen efter varit rätt trist några år. Den bion har vi med pratat om men det brukar inte komma längre, fniss

    2010-03-19 | 19:58:28
    Bloggadress: http://farmoringrids.blogg.se/

Kommentera inlägget här: