mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Lite irriterande...

Kategori: Vardag

att det ännu inte går att se vilka filmer som går på bio i helgen!

Jag har tänkt bjuda med "ungarna" på bio istället för påskägg med godis,
(de får säkert ägg med godis ändå så att det räcker...)
men nu när jag tänkt göra iordning kort att lägga i äggen finns ingen info om
det ens går några barnfilmer i påsk! Dåligt SF!
På hemsidan kan man bara se utbudet till och med torsdag, och där finns ju
inget för barnen...

Bio funkar bra för Stora Bus, Mormors Prins och Hönapöna,
men för Lilla Bus får det bli något annat, ett litet mjukdjur kanske...  
(det lillan uppskattar, och får äta i "godisväg", är ju endast majskrokar, totalt utan smak...)
 
Naturligtvis måste vi ha nypoppade popcorn till filmen! Och läsk!
(jag avstår inte från att ge godis av fanatiska hälsoskäl, det är mer
av orsaken att det blir så otroligt mycket sött under just påsken...)

Imorgon ska jag och Systrarna Bus äntligen på skogsutflykt för att plocka
påskris! Det har varit alldeles för mycket snö för att kunna göra det tidigare,
och att köpa ris på Hemköp är fusk och inte alls lika mysigt...

Stora Bus väntar också på utflykten till blåsippsstället, men det lär nog
dröja... det går inte ens att ta sig dit för all snö!

Nästa vecka är det påsklov, och jag hoppas få rå om Prinsen och Hönapöna
någon dag, eller gärna NÅGRA dagar... Ett elände med denna skolplikt som
gör att inte MormorMu kan umgås med barnbarnen som hon vill!



Kommentarer

  • Camilliondollar Baby säger:

    Riktigt dåligt, att de inte har infon på hemsidan.



    Svar; Tror inte han är ensam att tycka så.

    2010-03-30 | 20:12:08
    Bloggadress: http://blogglosacamilla.blogg.se/
  • ejmis säger:

    Som fd bioanställd så vet jag att programmet inte brukar vara klart förrän på onsdagarna och läggs sen ut på torsdagen. Sent...jag vet =/

    2010-03-30 | 23:15:14

Kommentera inlägget här: