mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Liten sammanfattning...

Kategori: Vardag

av tisdagen... En helt vanlig (?) tråkig tisdag i Mormor Mus liv.
Efter att ha misslyckats sova natten mot tisdag var jag "tvungen" stiga upp redan 07.00!
(nåja, jag snozzade mig fram till 7.30... sen fick jag brått minsann)!



Med blå ringar och hemska påsar under ögonen skjutsade jag så mamma till sjukhuset
för hennes behandling på Hudmottagningen, väntan blev lååång och inte nog med det,
efter en kort vända hem var det dags att åka tillbaka dit för fortsättning av behandlingen.
(om fjorton dagar är det dags för samma procedur igen)
Totalt tillbringade jag nog fyra timmar sittandes och gloendes...
Med mina allt blåare ringar, rödsprängda ögonvitor och allt större påsar hängandes under ögonen.
(tänk dig Ikea blå kassar, den modellen hängde och slängde under mina gröna)
Gäspandes så käken gick ur led, och med en stark önskan om SÖMN!




På Hud träffade jag min vän, sköterskan/Gullvippan E, trots att det inte är så ofta vi hörs av känns det som"igår"
när vi ses! Skönt med såna vänner! Dessutom är hon en mästare på att sprida glädje omkring sig!
(men min trötthet rådde inte ens hon på, Gullvippan där)!
Och tänk att även hon är mormor nu! OCH "ny" kär!! 




Väl hemma igen skottade jag lite snö, bjöds sedan på middag av sonen, och efter det däckade jag i soffan!
Och där befinner jag mig skamligt nog ännu...

Har ju som du kanske kommer ihåg, beklagat (ömkat?) mig över att jag helt obemärkt slutat min anställning, Herkanjee, det är ju snart ett helt år sedan jag avslutade provet att återgå till jobbet!!?!
Hur som helst, några tappra kollegor håller lite kontakt, men av ledningen har inte hörts ett pip...
Förren idag, då det med posten kom en inbjudan ifrån GD till avtackningslunch i Örebro!
Fjolårets pensionärer ska samlas för ett litet samkväm...Inte alls realistiskt för min del.
Skulle behöva ta tåget mitt i natten härifrån, äta lunch och tårta på verket, åka tåg igen, och vara hemma
någon gång vid midnatt... Det skulle kräva ett antal dagar i sängen efter en sån utflykt...
Så, tack så mycket för inbjudan, - men nej tack! (skicka gärna en tårtbit, någon guldklocka blir det knappast)!


Nu på torsdag ska min lille Prins vara hos mig hela dagen, det ska bli så himla mysigt!
Det är alltför sällan han kommer ensam, så det blir lite speciellt. Ska planera in något extra tror jag...
Morbror Snusmumriken och Prinsen vill säkert ha lite egen tid de också, de är så lika i både utseendet,
gester och i sättet, men så är det ju släkt också ;-)


Prinsen i blåbärsskogen (inte så underligt kanske att det är tji bär i frysen nu)


Nästa vecka kommer förmodligen Systeryster upp ifrån Stockholm, ska bli riktigt skoj att ses!
Hon är sjukskriven efter operationen och får allt lov att ta det lugnt, men tror hon iallafall orkar med mig?!


Näe, om jag skulle ta och släcka ner lite mysbelysning, fortsätta läsningen av boken jag håller på med,
och hoppas på att Mr John Blund kommer förbi snart, - trots fullmånen!!

Nattinatti!

Kommentarer

  • Eva säger:

    Underbart att få krama om dej, gullvippan min! Det är så sant som du skriver, även om vi inte ses ofta så är det som igår! Så känns det även när vi gamla "godingar" sammanstrålar jag menar när Trion JEA är komplett!

    Kram till er båda, jag vet att hon läser detta!



    Nej nu skickar jag allt en puss oxå, blir så till mej av kärlek till er!

    2010-03-03 | 09:26:20
  • Åsa säger:

    Hoppas du har fått sova bättre i natt nu då!

    Kram på dej!

    2010-03-03 | 16:28:54
    Bloggadress: http://secondtime.blogg.se/
  • ejmis säger:

    Dags för vår trio att sammanstråla omgående!!!

    2010-03-03 | 18:08:05
    Bloggadress: http://ejmis.blogg.se/

Kommentera inlägget här: