mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Myspys...

Kategori: Familj

med Stora Bus, vi ligger i sängen och ser på barnteve,
med godisskål i närheten och ett glas läskeblask...
Samtalsämnen har bl a varit vem som skapade första hästen (!?),
jag har försökt föklara olika teorier och lite fakta, Stora Bus klargjorde
att det nog var Gud som fixat det. Och att Gud absolut är en hon!

Vi åt en suveränt god middag hemma hos mamma, hon hade brett dessertost med pepparrotssmak
på kasslerskivor, och lagt i ugnssäker form.
Blandat ihop cremé fraiche med salt, peppar och lite tomatpuré.
Slagit blandningen över kasslern och gratinerat i ugn.
Till detta kokt potatis, morötter och broccoli. Mums!!
Stora Bus ville ha receptet så hon kan be sin mamma laga det!
(tror jag får göra iordning en receptpärm till henne, hon är verkligen riktigt intresserad,
hon är alltid med och skär grönsaker m m)!

Till dessert bjöds vi på jordgubbar, grädde och nygräddade rullrån.
(Och som färdkost hem fick vi nybakta kanelbullar...)!
Stora Bus tyckte jordgubbarna låg i en slags drink...
(de hade saftat sig eftersom det var frysta bär)

När vi promenerade hem tyckte Stora Bus att jag gick som en anka!
(det var till mitt försvar svallis och knögligt värre, och jag hade mina
hala kängor på...)
Jag gjorde misstaget att fråga hur hon menade att jag gick!
HUR kunde jag vara såååå DUM!!??!
Stora Bus demonstrerade min gångstil, och det var som se min
egen mormor vagga fram!! Det var inte direkt uppmuntrande att se...
Men erkänner att ändå jag skrattade så jag höll på att kissa på mig!
Av barn och fyllehundar...
Älskade skitunge!!

Nu har det badats med karet FYLLT av skum, och som sagt var ligger vi nu
och myser ihop! Det verkar klia i ögonen på lilla damen, så vi lär nog borsta
gaddarna innan John Blund dyker upp...
Hon är kvällstrött den här busen!


Hönapöna lagade middag utomhus idag... (svärsonen F skickar foton regelbundet)


Och Mormors Prins lät sig väl smaka...

Kommentarer

  • Camilliondollar Baby säger:

    2010-03-14 | 21:11:24
  • Camilliondollar Baby säger:

    Taskigt värre av mig och kommentera utan att skriva nåt. ;)



    Skulle säga att middagen lät ju smaskigt värre. Måste testa det nån dag.



    Kram

    2010-03-14 | 21:12:07
    Bloggadress: http://blogglosacamilla.blogg.se/
  • Camilliondollar Baby säger:

    Förresten, det där med att vagga fram nuförtiden. Gör det nog själv, när det är så mycket is överallt. Man är ju livrädd att dratta på rumpan.

    2010-03-14 | 21:12:59
    Bloggadress: http://blogglosacamilla.blogg.se/
  • ejmis säger:

    Klart vi vaggar fram nu när det är så halt...tänk om vi ramlar!!Då blir vi kanske som sköldpaddor och inte som ankor... ;)

    2010-03-14 | 22:24:35
    Bloggadress: http://ejmis.blogg.se/
  • Lillaviola säger:

    Precis så där ska man ha när man har det bra! Och klok dam du har med att göra...nu vet du ju hur man går som en anka och att GUD ÄR EN HON! Självklart!



    Ha en skön dag/Viola

    2010-03-15 | 10:47:58
    Bloggadress: http://lillaviola.blogg.se/
  • Ingrid säger:

    Första maten/grillen/kaffekoppen ute är alltid extra god!! Ska nu gå o sätta mig i solen några minuter. Kram

    2010-03-15 | 14:30:57
    Bloggadress: http://farmoringrids.blogg.se/

Kommentera inlägget här: