mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Nya friska tag...

Kategori: Vardag

får det bli idag för Mormor Mu, som ju var sängliggande, och bara latade sig igår,
så nu djädrar spritter det liksom i städ- och fixtarmen...
(nåja, man ska väl inte överdriva allt för mycket).

- Men en liten liten ryckning känner jag allt!

För ett tag sedan blev det ju lite ändringar och ommöblering här i hemmet,
men då bytte (orkade vi inte?) vi inte plats på TVapparater/kanaler.
Saker och ting (behoven) kan dock ändras...
Eftersom det nu drar ihop sig rejält med Elitserien/Slutspel tyckte Snusmumriken (och jag)
igårkväll att det var dags med den flytten också...
Sportkanalerna och säsongskortet är riktig hårdvaluta!
Sagt och gjort, det drogs om sladdar och TV-bänkar, kånkades tunga TV-åbäk.
Dvs Snusmumriken bar, jag dirigerade...
Var och en ska göra det man är bäst på  :-)
Jag är nog född till arbetsledare...

Det vet ju alla som varit med om såna "ideér" att det ena leder till det andra, så idag tänker jag
köra lite finlir, det sista fixet liksom...
Fästa sladdar och kablar, flytta en fåtölj kanske, och säkert några småbord och lite pryttlar!
(men hur man än fixar och trixar ser det aldrig ut som i inredningsmagasin och bloggar.
Fortfarande bara ett alldeles vanligt hem)!

Det ska jag alltså pyssla med idag!
Desutom har jag tvättstugan, vänder man bara ryggen åt tvättkorgen så svämmar den över! 

                                                                                                                                        

Eftersom det töar och slaskar utomhus dras det in en massa "skit" och grus i trapphuset,
finns det ork kvar tar jag några tag där också...
Knappt lönt! Men doften av såpa är härlig även i entrén  :-)


Transportstyrelsen hinner tydligen inte fram körkortstillståndet till Snusmumriken,
så resan till Mora och Intensivkursen skjuts fram en vecka. 
Trist för honom, som nu börjar längta efter friheten att agera som egen chaufför... 
                                                                                           

Ikväll åker döttrarna med familjer hem ifrån fjällen, de verkar ha haft ett suveränt sportlov där,
- men jag längtar så efter dom! Blir skönt att ha dom på lämpligt kramavstånd igen...




Nästa söndag har jag bjudit hem några "tjejer" på en bit mat. Tips på "meny"?!  

                            
                                                                                                                                             
                                                                                                                                                                  

Kommentarer

  • ejmis säger:

    Ha en skön onsdag nu och jobba inte ihjäl dig!!!

    2010-03-10 | 12:02:11
    Bloggadress: http://ejmis.blogg.se/

Kommentera inlägget här: